حوزه علمیهفرهنگ و هنر

وزارت فرهنگ آماده برگزاری کنگره‌هایی برای معرفی بزرگان حوزه است

معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی :

معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از آمادگی این وزارتخانه برای برگزاری کنگره‌هایی همچون کنگره امناء الرسل خبر داد که در راستای معرفی بزرگان و اندیشمندان حوزه‌های علمیه باشد.
به گزارش ندای قم ،یاسر احمدوند روز، شنبه ۱۴ مهر در اولین نشست شورای هماهنگی کنگره علمی «امناءالرسل» با استقبال از استمرار این کنگره علمی و فرهنگی گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی وظیفه ذاتی خود می‌داند که از این‌گونه کنگره‌ها حمایت کند و همان‌گونه که در کنگره اول همراهی کردیم، در دیگر کنگره‌های مرتبط هم همراه نهادهای فرهنگی و دینی خواهیم بود و از هیچ کوششی دریغ نخواهیم کرد.
فصل جدیدی از تبادل فکری حوزه‌های علمیه تشیع رقم خورد
حجت‌الاسلام‌ رضا اسکندری، دبیر کنگره علمی و بین‌المللی امناءالرسل گفت: هدف اصلی این کنگره، ترویج و تعمیق گفت‌وگوهای علمی بین اندیشمندان و حوزه‌های بزرگ شیعه برای تعامل و همفکری جهت نشر آموزه‌های بلند اهل‌بیت(ع) است که در کنگره نخست با نگاه به آثار علمی و برکات وجودی اندیشمند و محقق بزرگوار، آیت‌الله سید محمدمهدی موسوی الخرسان، ابعاد و زوایای علمی این عالم مجاهد در رشته‌های گوناگون و تالیف‌های متعدد، نشست‌های علمی متقن بین فضلای حوزه علمیه قم و نجف و نیز تالیف مقاله‌های متنوع در زمان حیات ایشان، فصل جدیدی از تبادل فکری حوزه‌های علمیه تشیع در ایران و عراق و نیز دیگر کشورهای اسلامی رقم خورد.
حجت‌الاسلام‌ عبدالرضا ایزدپناه، نماینده آستان قدس رضوی، با ابراز خرسندی از موفقیت کنگره در گام اول، شخصیت‌های انتخاب‌شده برای برگزاری کنگره را مطلوب، ارزیابی کرده و افزود: به موازات برگزاری کنگره برای هر یک از این شخصیت‌ها، نسبت به جمع‌آوری آثار شخصیت بعدی نیز اقدام شود و برگزاری کنگره برای هر شخصیتی معطل جمع‌آوری آثار علمی او نشود.
حجت‌الاسلام‌ عبدالله توانا، نماینده مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) با اعلام آمادگی این مجمع برای تداوم همکاری با کنگره بعدی گفت: نباید به‌گونه‌ای عمل کنیم که فاصله کنگره‌ها بیشتر از یک سال باشد. چون شخصیت‌های علمی بسیاری داریم و برای رسیدن به تبیین برکات وجودی آنان به فرصت نیازمندیم. بنابراین پیشنهاد می‌کنم هر سال یک کنگره همراه با پیش‌نشست‌های نظریه‌پردازی داشته باشیم.

لینک کوتاه این صفحه: https://nedayeghom.ir/d5bi

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین بررسی کنید
نزدیک
دکمه بازگشت به بالا