فرهنگ و هنر

هیئت‌های مذهبی کانون جهاد تبیین هستند

مسئول دفتر رهبر معظم انقلاب اسلامی در قم:

مسئول دفتر رهبر معظم انقلاب اسلامی در قم، گفت: هیئت‌های مذهبی کانون جهاد تبیین هستند و باید برنامه‌های آن‌ها در طول سال استمرار داشته باشد.

به گزارش ندای قم ؛حجت الاسلام و المسلمین محمود محمدی عراقی، در نشست بصیرتی فاطمیه که در حسینیه امام خمینی (ره) برگزار شد، با بیان اینکه هیئت‌های مذهبی کانون جهاد تبیین هستند، گفت: برنامه‌های هیئت‌های مذهبی باید در اعیاد و ولادت ائمه اطهار علیهم السلام قوت بیشتری بگیرد و هر چه بیشتر در زمینه جذب جوانان و نوجوانان کوشا باشند.

وی در این نشست که مسئولان هیئت‌های مذهبی استان در آن حضور داشتند، افزود: هیئت‌های ما در عزاداری‌ها بهترین عملکرد را از خود نشان می‌دهند، اما برای جلب و جذب جوانان باید هرچه بیشتر در اعیاد و مناسبت‌ها فعالیت داشته باشند.

مسئول دفتر رهبر معظم انقلاب اسلامی در قم با اشاره به جایگاه هیئت‌های مذهبی در شکل‌دهی به اوضاع فرهنگی جامعه، گفت: زمانی که امام خمینی (ره) در سال ۴۲ سنگ‌بنای انقلاب اسلامی را گذاشتند، هیئت‌های مذهبی یاریگر ایشان بودند.

وی در ادامه ضمن قدردانی از خادمان و مسئولان هیئت‌ها برای برگزاری ایام فاطمیه، گفت: هیئت‌های مذهبی با تاریخ تشیع پیوند خورده اند و از بی نظیرترین تشکل‌های مردمی هستند.

مدیرکل دفتر تبلیغات اسلامی نیز در این جلسه با اشاره به برخی حوادث و اغتشاشات اخیر، گفت: ملت ایران با همراهی نکردن اغتشاشگران، اقلیت بودن آن‌ها را روشن کرد.

حجت الاسلام شعبان زاده با انتقاد از عملکرد برخی سلبریتی‌ها برای دمیدن در آتش فتنه اخیر، گفت: تعدادی از سلبریتی‌های فاسد که توسط دشمن مدیریت می‌شدند در اغتشاشات به جوانان و نوجوانان خط دهی می‌کردند.

وی همچنین بر قوت گرفتن جهاد تبیین در هیئت‌های مذهبی تاکید کرد و گفت: در هیئت‌ها باید کمبود‌های دانشی جوانان و خلاء‌های تربیتی آن را با انتقال محتوای مناسب پر کرد تا در ایام فتنه دچار لغزش نشوند.

کارشناس دفتر حفظ و نشر آثار رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز در این جلسه در تشریح جهاد تبیین، گفت: جهاد تبیین حرکتی پر تلاش، پیگیر و مستمر برای رضای خدا و در مبارزه فکری و عقیدتی با دشمنان است.

حجت الاسلام امیری گفت: باید سرخط و شاخص‌های عملکرد دشمنان را به درستی تشخیص دهیم تا بتوانیم در عرصه جهاد تبیین به درستی عمل کنیم.

وی ضمن تاکید بر جایگاه خطابه و منبر در جهاد تبیین در هیئت‌های مذهبی، گفت: نمایشگاه‌های جنبی هیئت‌ها، اذکار و نوحه‌ها خصوصاً بر روی جوانان بسیار اثرگذار است و می‌توان از آن‌ها در قالب جهاد تبیین بهره برد.

لینک کوتاه این صفحه: https://nedayeghom.ir/v11b

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا