فرهنگ و هنر

همایش سوگواره یاس نبوی ویژه مبلغان اعزامی اوقاف در ایام فاطمیه

از سوی معاونت فرهنگی سازمان اوقاف و امورخیریه برگزارشد؛

همایش سوگواره یاس نبوی ویژه مبلغان اعزامی ایام فاطمیه سازمان اوقاف روز پنجشنبه با وزیر فرهنگ وارشاد اسلامی ، رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ،معاون فرهنگی سازمان اوقاف و تعدادی از مبلغین در سالن همایش امامزاده سید علی علیه السلام قم برگزار شد .
به گزارش ندای قم ،رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم دراین همایش گفت: دشمن در تلاش برای تبلیغ امت اسلامی پراکنده است و می خواهد نگاه وحدت اسلامی را از جامعه ما دور کند.
آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری اظهارداشت: فضای جامعه به خاطر تبلیغات زهرآگین دشمن دچار التهاب است و برخی دنبال این هستند تا فرهنگی نازیبا در جامعه شکل بگیرد که چه کاری به کشورهای دیگر داریم و با مسائل کشور خودمان کار داشته باشیم و طوری صحبت می کنند که امت اسلامی پراکنده و جدا از هم هستند.
وی ضمن محکومیت جنایت های صهیونیست ها در غزه بیان کرد: حادثه تلخ و ناگوار غزه و مظلومیت کودکان، زنان و مردم بی پناه غزه را شاهد هستیم که شرارت دشمنان کودک کش و نسل کش صهیونیست را شاهد هستیم و فاجعه ای آفریدند که در تاریخ فعلی کم نظیر و بی نظیر است.
امام جمعه قم با اشاره به این که کار روشنگری و تبیین جزو ماموریت های اصلی حوزویان است ابراز داشت: کاش کسانی که شعارهای انحرافی “نه غزه نه لبنان جانم فدای ایران” را سر می دادند بر سر این شعار می ماندند و جانشان را فدای ایران می کردند، اینها نه نسبت به ایران وفادار می مانند و نسبت به شعارهایشان.
در ایام فاطمیه بر مشارکت حداکثری مردم در انتخابات تأکید شود
وی همچنین بر آگاه بودن مردم نسبت به مسئولیت بزرگ پیش روی خود در انتخابات اسفند ماه اشاره کرد و گفت: مشارکت حداکثری مردم اهتمام رهبر فرزانه انقلاب است و باید مسئولیت پذیری جامعه اسلامی نسبت به درون کشور و حضور حداکثری و مسئولیت در قبال جامعه و امت اسلامی را در بین مردم ببینیم.
حسینی بوشهری ابراز داشت: عده ای در انتخابات به دنبال تعصب هستند و در حالی که شایستگی افراد برای ما مشخص است اما در دامنه سلطنت طلبی، فعالیت گروهکی و عده ای هم در جبهه خودی هستند و موقع انتخاب سراغ تعصب قبیله ای می روند و بر اساس تعصب قبیله ای گزینش را انتخاب می کنند که این مسائل بسیار خطرناک است.
وی ادامه داد: گاهی جو زدگی باعث انتخاب می شود و افراد در انتخاب خود به فضایی غبارآلود وارد می شوند این در حالیست که باید انتخاب آگاهانه و از روی معرفت، بصیرت و شناخت باشد و بر اساس ایمان و امید به آینده انتخاب خود را انجام دهیم.
رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم افزود: مبلغان به عنوان سفیران حوزه، باید آموزه های دینی، معرفتی و انقلابی را به جامعه منتقل کنند و در نظر داشته باشیم که جامعه نیاز به پیام انقلاب، اسلام و اهل بیت و تبیین پیام های رهبری انقلاب اسلامی دارد.
وی ضمن تسلیت ایام فاطمیه گفت: زندگی فاطمه زهرا(س) سراسر درس است که مسئولیت شناس باشیم و جامعه اسلامی را مانند خودمان بدانیم. آن حضرت در خط ولایت حرکت می کرد و اوج ولایت مداری را در وجود ایشان شاهد بودیم.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:
دشمن با القای بحران به دنبال انحراف مسیر انقلاب است
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در این همایش با بیان این که دشمن با القای بحران به دنبال انحراف مسیر انقلاب است تا مردم را ناامید کند، گفت: دشمن، پشیمان سازی و ناامیدسازی را در دستور کار دارد، اما راهبرد ما امید آفرینی برای آینده و نزاع ما ۱۰۰ درصد فرهنگی و تبلیغی است.
محمد مهدی اسماعیلی روز پنجشنبه درهمایش سوگواره یاس نبوی ویژه مبلغان اعزامی ایام فاطمیه سازمان اوقاف درقم با بیان اینکه انقلاب اسلامی جریانی فرهنگی بوده‌ است، اظهار داشت: غرب این پیام را داد که راه رسیدن به سعادت دنیوی کنار زدن دین است و مکتب امام راحل و اهل بیت عصمت و طهارت(ع) این انگاره را شکست و انقلاب اسلامی با شعار و برنامه سعادت در دنیا و آخرت بر سر کار آمد و تمام دنیای غرب بسیج شدند تا آن را در نطفه خفه کنند اما ۴۵ سال است جمهوری اسلامی ایران در چنین شرایطی رشد و اعتلا پیدا کرده و به جلو رفته‌ است.
کارنامه ایران اسلامی پر از افتخارات بزرگ است
وی افزود: همه دنیای استعماری و استکباری در پی مسدودسازی مسیر حرکت انقلاب بود و این افتخار جمهوری اسلامی است که در این شرایط باقی مانده و امروز کارنامه ایران اسلامی پر از پیشرفت‌ها و افتخارات بزرگ است و در راس حاکمیت یک مجتهد عالم، عادل و بی‌نظیر با اشراف کامل به همه تحولات سکاندار انقلاب است و به همین دلیل همه قدرت‌ها سال به سال با افزایش عده و عُدّه به دنبال مقابله بیشتر با انقلاب اسلامی هستند.
اسماعیلی گفت: در انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۴۰۰ مردم یک انقلابی پیشکسوت و دست پرورده مکتب امام صادق(ع) را به مسئولیت اجرایی کشور رساندند و پس از آن احساس خطر دشمن بیشتر شد و به همین دلیل رهبر انقلاب از تابستان ۱۴۰۰ اصطلاح جدیدی به عنوان جهاد تبیین را برای ماموریت جدید برای مقابله با دنیای تحریم و دروغ پراکنی غرب در کشور مورد استفاده قرار دادند.
وی بیان کرد: امروز انقلاب اسلامی ایران جمعیتی را در کشور مدیریت می‌کند که ۸۵ درصد آن شرایط قبل از پیروزی انقلاب و اتفاق‌های مهم دهه‌های اول و دوم انقلاب را ندیده‌اند.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: در شرایط کنونی در دانشگاه‌ها افراد متولد دهه ۸۰ را داریم و فناوری‌های نوآمده و سلایق فرهنگی و رسانه‌ای تغییر کرده و ابزاری در اختیار هر فرد است که در ثانیه می‌تواند همه اطلاعات موجود را ببیند و در آن مطالب واقعی و غیر واقعی زیاد است و جریان‌هایی پشت سر بنگاه‌های خبری و شبکه‌های اجتماعی مخالف مسیر انقلاب اسلامی هستند.
مبلغان با اطلاعات به روزتروارد صحنه تبلیغ شوند
اسماعیلی افزود: امروز شرایط تبلیغ متفاوت است و مبلغان باید جسورتر، عالم‌تر و با اطلاعات به روزتر وارد صحنه شوند و به آخرین فناوری‌های ارتباطی و اطلاعاتی اشراف داشته باشند و توطئه‌های دشمن را بشناسند و متناسب با کار آنها عملیات رسانه‌ای پدافندی خود را انجام داده و دشمن را در خانه خودش زمین‌گیر کنند.
وی ابراز داشت: در ۲ سال گذشته فتنه و جنگ فرهنگی برای زمین‌گیر کردن جمهوری اسلامی را شاهد بودیم و این در مقابل دولتی بود که خادم مردم و مطیع رهبری انقلاب است و توفیق این دولت با این شعار و برنامه به معنای مرگ دشمن بود، فتنه سال گذشته بسیار عمیق بود که با حضور مردم و نقش آفرینی نخبگان و حضور دلسوزان و مبلغانی چون شما دشمن ناکام ماند.
‌دشمن می‌خواهد اقشار مختلف مردم در مقابل هم قرار گیرند
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: در شرایط کنونی جمهوری اسلامی در نزدیکی قله قرار گرفته و این شعار نیست و واقعیت است، دشمن سال گذشته خیابان‌های شهرهای اروپایی را با حضور مخالفان جمهوری اسلامی به جایگاهی برای مقابله با انقلاب اسلامی تبدیل کرد اما در کمتر از یک سال امروز در همان پایگاه و خانه دشمنان انقلاب اجتماعات چند ۱۰۰ هزار نفری در واشنگتن،پاریس و لندن علیه خودشان درحال برگزاری است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: امسال در جشنواره فیلم فجر از سرداران بزرگ دفاع مقدس تا حوزه‌های مختلف پیشرفت انقلاب اسلامی بیش از ۳۰ فیلم داریم که از جبهه فرهنگی و گذشته پر افتخار و آینده پر افتخارتر آثار هنری ساخته شده‌است.
اسماعیلی گفت:‌دشمن می‌خواهد اقشار مختلف مردم در مقابل هم قرار گیرند، لذا موظفیم جامعه واحد، یکپارچه و قدرتمند ایران اسلامی را به تصویر بکشیم.
اعزام ۲ هزار مبلغ در ایام فاطمیه به امامزادگان سراسر کشور
معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور نیز دراین همایش گفت: در ایام فاطمیه امسال بیش از دو هزار مبلغ به امامزادگان و بقاع متبرکه کشور اعزام می‌شوند.
حجت الاسلام عادل گفت در ایام فاطمیه امسال ۷۰۰ مبلغ از استان قم و یکهزار و ۵۰۰ مبلغ هم از استان‌های دیگر با حضور در امامزادگان و بقاع متبرکه ضمن برگزاری برنامه‌های فرهنگی و مذهبی در مدارس مناطق مختلف نیز حضور می‌یابند و به تبلیغ و تبیین معارف دینی و آموزه‌های اسلامی می‌پردازند.
وی با اشاره به اینکه سازمان اوقاف و امور خیریه درهشت مناسبت اقدام به اعزام مبلغ به بقاع متبرکه می‌کند، اظهار داشت: برای ۲ هزار و ۵۰۰ نفر از مبلغان اوقاف در استان‌ها پرونده تشکیل شده و اکثر فعالیت‌های تبلیغی آنان در این اماکن مقدس است.
عادل ابراز داشت: ۲۰۰ نفر از مبلغان اوقاف در مناسبت‌های مختلف در مناطق محروم کشور حضور می‌یابند و به صورت جهادی در عرصه تبلیغ فعالیت می‌کنند.
وی یادآور شد: برای کیفیت بخشی به فعالیت‌های تبلیغی و افزایش معلومات مبلغان، ۱۲ کارگروه تخصصی در اداره‌کل اعزام مبلغ سازمان اوقاف و امور خیریه تشکیل شده تا طلاب در موضوع‌های روز جامعه کار کنند.

لینک کوتاه این صفحه: https://nedayeghom.ir/d6f6

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا