عکس و ویدئوفرهنگ و هنر

نباید اجازه دهیم فرهنگ دفاع مقدس به فراموشی سپرده شود

آیت الله حسینی بوشهری در مراسم رژه نیروهای مسلح استان قم:

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: نباید اجازه دهیم فرهنگ دفاع مقدس به فراموشی سپرده شود و این فرهنگ باید به نسل ها آینده منتقل شود.
به گزارش ندای قم، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری صبح جمعه در مراسم رژه نیروهای مسلح استان قم که به مناسبت سی و یکم شهریور ماه آغاز جنگ تحمیلی در جوار مسجد مقدس جمکران برگزار شد اظهار داشت: ما باید یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس و همه شهدای انقلاب اسلامی تاکنون را گرامی بداریم.
امام جمعه قم افزود: یاد معمار انقلاب اسلامی، امام راحل را برای همیشه تاریخ گرامی می‌داریم و امام به ما عزت و استقلال داد و ملت ایران را از صفر به صد رساند.
وی با اشاره به حضور رئیس جمهور در سازمان ملل متحد گفت: رئیس جمهور شجاعانه در سازمان ملل متحد حضور پیدا کرد و در سال گذشته عکس شهید سلیمانی را بر دست می‌گیرد و یاد او را در جلوی چشم دشمن گرامی می‌دارد و امروز که دشمنان هتاکانه نسبت به قرآن عمل می‌کند، شجاعانه قرآن را به دست می‌گیرد و دادگاهی تشکیل می‌دهد که رئیس دادگاه رئیس جمهور اسلامی ایران است و دشمن را به چالش می‌کشد و این امر از نتایج دوران دفاع مقدس است.
امام جمعه قم گفت: هر ساله یاد شهدا و دفاع مقدس را باید گرامی بداریم که در این صورت خداوند نیز توفیقات را نصیب ملت خواهد کرد.
وی ادامه داد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی دشمن سنگی بر این کشور انداخت و به دنبال تصرف شهرهای این کشور تا تهران بوده است.
آیت الله حسینی بوشهری گفت: دفاع مقدس حادثه‌ای کوچک نبود و دوران جنگ تحمیلی پایان پذیر نیست و پرونده دوران دفاع مقدس باید همیشه گشوده باشد و دفاع مقدس امروز به یک فرهنگ تبدیل شده است.
عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: نباید اجازه دهیم فرهنگ دفاع مقدس به فراموشی سپرده شود و این فرهنگ باید به نسل‌ها آینده منتقل شود.
وی عنوان داشت: جوانان مرد و زن این دیار در دوران دفاع مقدس شجاعانه در عرصه حضور داشتند و افتخارآفرینی کردند.
آیت الله حسینی بوشهری گفت: لازم است به بهانه بزرگداشت دفاع مقدس، تجربه رزمندگان و روش‌های جنگ را به سربازان و سپاهیان و نیروهای مسلح که بعد از دفاع مقدس به صف نیروهای مسلح اضافه شدند منتقل کنیم.
امام جمعه قم گفت: دفاع مقدس برای جامعه ما تبدیل به فرهنگ ایثار، گذشت، جوانمردی، مردانگی شده است که نباید این موارد را فراموش کرد.
رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اضافه کرد: اگر فرهنگ دفاع مقدس به نسل جدید به خوبی منتقل می‌شد در سال گذشته و برخی از برهه‌های شاهد بروز برخی از اتفاقات نبودیم.

لینک کوتاه این صفحه: https://nedayeghom.ir/v3ka

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا