فرهنگ و هنر

معماری اطراف حرم متناسب با شأن آستان مقدس حضرت معصومه(س) باشد

امام جمعه قم:

امام جمعه قم گفت: معماری و شهرسازی در قم به خصوص در اطراف حرم مقدس فاطمه معصومه سلام الله علیها باید متناسب با جایگاه و موقعیت این آستان مقدس باشد.

به گزارش ندای قم، آیت الله سید محمد سعیدی صبح پنجشنبه در مراسم خطبه خوانی خادمان حرم بانوی کرامت که به مناسبت سالروز ورود آن حضرت به شهر مقدس قم برگزار شد گفت: حضرت معصومه سلام الله علیها به صورت هدفمند شهر مقدس قم را برای ورود و اقامت انتخاب کردند.

امام جمعه قم گفت: در روایات تعابیر شوق انگیزی برای شهر مقدس قم به کار رفته است و امیرالمومنین علی علیه السلام فرمودند که صلوات و رحمت خداوند بر اهل قم باد.

وی با بیان اینکه جایگاه شهر مقدس قم باید از جهات مختلف بهترین باشد افزود: ساخت و ساز و معماری و شهرسازی در قم به خصوص در اطراف حرم مقدس فاطمه معصومه سلام الله علیها می‌بایست متناسب با جایگاه و موقعیت این آستان مقدس باشد.

تولیت حرم مطهر حضرت معصومه سلام الله علیها با تاکید بر الگوبرداری دختران و زنان از بانوی بزرگ اسلام حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها بیان کرد: مردمان قم به خصوص زنان و دختران باید مومنانه‌ترین و عفیفانه‌ترین جلوه از جلوه های دختر موسی بن جعفر علیه السلام را داشته باشند.

این الله سعیدی گفت: خادمان حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها نیز باید بهترین و متواضعانه تری رفتار را با زائران داشته باشند.

امام جمعه قم با محکومیت حملات رژیم اشغالگر قدس علیه مردم لبنان گفت: امروز دست این رژیم جنایتکار در به خاک و خون کشیدن مردم لبنان آلوده است.

آیت الله سعیدی گفت: حادثه معدن جان باختن شماری از کارگران این معدن موجب اندوه ما شده است و مراسمات در این ایام باید به گونه‌ای باشد که احترام خون شهدای مقاومت و جان باختگان معدن طبس حفظ شود.

لینک کوتاه این صفحه: https://nedayeghom.ir/0ucj

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا