فرهنگ و هنر

قم نیازمند اقامتگاه‌های ارزان‌قیمت گردشگری است

مدیرکل میراث فرهنگی استان قم:

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قم گفت: به دنبال ساخت کمپ‌های اقامتی برای زائران شهر کریمه اهل‌بیت (س) هستیم، مجموعه‌هایی که برای مسافران و گردشگران علاوه بر ارزان‌قیمت بودن، دارای خدمات رفاهی مختلف همچون اقامت، بازار خرید، فروشگاه‌های تغذیه‌ای، شهربازی، مکانیکی و غیره است.

به گزارش ندای قم، علیرضا ارجمندی در گفت‌وگویی افزود: تعطیلات نوروزی امسال ازنظر قیمت، بازار سیاهی را در اسکان قم نداشتیم و شاهد تعادل قیمتی برای اقامت در قم بودیم.

وی بابیان اینکه نرخ اقامت در استان قم نسبت به برخی استان‌ها همچون مشهد، شیراز و تهران گران نیست، گفت: زائران و مسافرانی که به قم در ایام نوروز سفر می‌کنند از اقامت رایگان تا اقامت در هتل چهار ستاره می‌توانند داشته باشند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قم عنوان کرد: در حوزه اسکان بایستی سرمایه‌گذاری مناسبی صورت بگیرد و ظرفیت و تعداد اقامتگاه‌های رسمی در استان قم رشد کند و برای اقشار مختلف مردم ایران و گردشگران امکان اقامت فراهم شود.

ارجمندی برساخت ۴ هتل پنج ستاره در قم اشاره کرد و گفت: درزمینهٔ فرهنگ‌سازی گردشگری و میزبانی از گردشگران و تهیه زیرساخت‌های لازم برای ماندگاری بیشتر گردشگران در استان قم، رسانه می‌توانند نقش برجسته و اثرگذاری را ایفا کند.

وی در حوزه آمار اسکان نوروزی استان قم بیان کرد: از ۲۳ اسفندماه تاکنون، بیش از ۳۵۲ هزار زائر و مسافران نوروزی در قم اسکان‌یافته‌اند که بیش از ۱۵۳ هزار نفر از این آمار برای اقامتگاه‌های رسمی استان بوده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قم اضافه کرد: همچنین در این مدت، بیش از ۳۱۰ مورد نظارت و بازرسی از اماکن اقامتی و هتل‌ها و مراکز اسکان استان توسط گشت‌های مشترک این اداره کل صورت گرفته است.

لینک کوتاه این صفحه: https://nedayeghom.ir/ve7b

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا