فرهنگ و هنر

عزیمت ۲۰۰ هزار نفر از قم به راهپیمایی اربعین حسینی 

معاون اجتماعی، فرهنگی و زیارت استانداری قم خبرداد: 

معاون اجتماعی، فرهنگی و زیارت استانداری قم گفت: تاکنون حدود ۲۰۰ هزار نفر از قم عازم راهپیمایی اربعین حسینی شده اند.

به گزارش ندای قم، معاون اجتماعی، فرهنگی و زیارت استانداری امروز در جلسه ستاد اربعین استان گفت: تاکنون حدود ۲۰۰ هزار نفر از استان در ایام اربعین حسینی راهی عتبات عالیات شدند.

ابوالقاسم مقیمی افزود: تاکنون بیش از ۱۳۰ هزار نفر از استان برای حضور در مراسم عظیم پیاده‌روی اربعین در سامانه سماح ثبت نام کرده اند و با توجه به اینکه بسیاری از زائران در این سامانه ثبت نام نمی‌کنند، امسال یک رکورد در سفر‌های اربعینی توسط قمی‌ها به ثبت رسیده است.

وی با اشاره به میزبانی استان از زائران اربعین گفت: از آغاز سفر زائران اربعین تا امروز بیش از ۱۳۱ هزار زائر در مواکب استان مستقر و پذیرایی شده اند.

مقیمی با اشاره به افزایش تردد خودرو‌های سواری در محور‌های مواصلاتی استان گفت: از ابتدای سفر‌های زائران اربعین بیش از ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار خودرو از محور‌های استان عبور کرده اند.

معاون اجتماعی، فرهنگی و زیارت استانداری افزود: با توجه به محل قرار گرفتن استان در مسیر بازگشت زائران اربعین، تردد‌ها در روز‌های آینده به اوج خود خواهد رسید و برای خدمت رسانی بهتر و بیشتر به زوار تا پایان ماه صفر (۲۵ شهریور) فعالیت مواکب ادامه خواهد داشت.

لینک کوتاه این صفحه: https://nedayeghom.ir/tdka

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا