فرهنگ و هنر

ضرورت استفاده از ظرفیت‌های گردشگری برای ماندگاری مسافر

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان قم تاکید کرد:

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان قم گفت: افزایش ماندگاری مسافر در قم نیازمند آن است که علاوه بر زیارت، از ظرفیت‌های طبیعی، میراثی، درمانی و تفریحی این استان استفاده شود.

به گزارش ندای قم ، علیرضا ارجمندی درگفت وگویی اظهار داشت: اتباع نزدیک به ۱۰۰ کشور در قم ساکن هستند و همین موضوع باعث شده تا این استان به پایگاه هدفی برای زیارت تبدیل شود و در این بین جاذبه‌های دیگر تحت تاثیر بحث زیارت قرار می‌گیرد.

وی بیان کرد: قم مقصد زیارتی گردشگران و زائران از سراسر جهان به خصوص برای عرب زبان‌ها و به تازگی برای هندی‌ها بواسطه سیاستگذاری خوب دفاتر گردشگری است.

وی گفت: برای پذیرایی از این زائران طرح‌های گردشگری خوبی در دست اجرا داریم و برخی طرح‌ها نیز به بهره برداری رسیده و مناطقی مانند کهک به مقصد گردشگری تبدیل شده‌است.

ارجمندی افزود: در حال حاضر حمایت‌های میراثی در حفظ ، نگهداری و احیا آثار در این استان بسیار پایین است و چالش موجود آن است که اهالی ساکن در بافت‌های تاریخی بیشتر تمایل به تخریب بنا تا نگهداری آن دارند ، لذا لازم است که رسانه‌ها فرهنگ سازی مناسبی را در این خصوص انجام دهند.

وی بیان کرد: در شهرهایی مانند یزد، اصفهان، کاشان و کرمان اقتصاد بافت تاریخی با زندگی مردم گره خورده‌است و این اتفاق متاسفانه در قم رخ نداده است تا مردم حافظ بافت تاریخی خود باشند.

وی با اشاره به طرح احیای بازار کهنه قم گفت: این بازار فوق العاده زیبا در موقعیت جغرافیایی خوبی مربوط به دوره صفوی قرار دارد لذا در میراث فرهنگی استان بر آن است تا از ظرفیت تاریخی بازار برای حضور گردشگران و خرید سوغات استفاده شود.

لینک کوتاه این صفحه: https://nedayeghom.ir/a48y

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا