فرهنگ و هنر

«شریک جرم»سریالی موفق درجذب مخاطب

نگاهی با ساخته مازیار میری با تهیه‌کنندگی همایون اسعدیان؛

ندای قم / گروه فرهنگ و هنر/ سید امیر حسین آل یاسین ،مازیار میری پس از ساخت سریال موفق خسوف به تهیه‌کنندگی همایون اسعدیان درشبکه نمایش خانگی دست به کار تولید سریال جدیدی با عنوان شریک جرم زد. او این بار هم با همراهی اسعدیان، سریالش را با ماجرای قتلی ناگهانی شروع کرد مازیارمیری نخستین فیلم بلند سینمایی اش قطعه ناتمام را در سال ۱۳۷۹ ساخت است و فیلم های سینمایی که در کارنامه کاری مازیار میری به آهستگی، سعادت آباد و حوض نقاشی ، کتاب قانون ، سارا و آیدا در ژانر درام اجتماعی از اثرهای قابل توجه میری هستند بازیگران سریال شریک جرم سارا بهرامی ، وحید آقاپور ، بهناز جعفری ، علی مصفا ، سیامک احصایی ، علیرضا ثانی‌فر ، محمد رضا مالکی ، محمد امین شعرباف ، مهتاب ثروتی و…. ایفای نقش کردند سارا بهرامی بازیگر سریال شریک جرم در سال 1392 با نقش مائده در سریال پروانه، بین مردم محبوب و شناخته شد و با بازی در سریال پرده نشین شهرت فراوانی کسب کرد. او در سریال پرده نشین با بازی در مقابل بزرگانی همچون فرهاد آئیش، هومن برق نورد، ویشکا آسایش و … تجربه بزرگی را در کارنامه هنری خود رقم زد.
سارا بهرامی بازیگر نقش پروانه در این سریال بود که با ایفای هنرمندانه کاراکتر پروانه در میان مردم شناخته شد. او در این سریال با بازیگرانی چون حامد کمیلی ، نیما رئیسی ، مهدی سلوکی ، متین ستوده و سپیده خداوردی همبازی بود دارکوب فیلمی عاشقانه و خانوادگی به کارگردانی بهروز شعیبی که در این فیلم سارا بهرامی در کنار بازیگرانی چون امین حیایی ، مهناز افشار ، جمشید هاشم‌پور و…. به ایفای نقش پرداخته است و حضور آن در سریال کرگدن و حرفه ای و ساخت ایران و فیلم های سینمایی ایتالیا ایتالیا ،هزارپا و…. را در کارنامه اش دارد وحید آقاپور بازیگر سریال شریک جرم 1378 با نمایش عروسکی خورشید در آتش به عنوان عروسک گردان وارد این عرصه شد و تجربه هایی بدست آورد و سال 1384 به عنوان کارگردان و بازیگر ظاهر شد در سال 1387 در سن 30 سالگی برای اولین بار با تله فیلم خوشبختی به کارگردانی بهروز شفیعی جلو دوربین رفت و در سال 1389 با فیلم پذیرایی ساده به کارگردانی مانی حقیقی وارد سینما شد.
اولین تجربه ی وحید آقاپور در تلویزیون در سال 1390 سریال چک برگشتی به کارگردانی سیروس مقدم بود. او پس از 7 سال با سریال لحظه گرگ و میش در زمستان 1397 دوباره به تلویزیون بازگشت. وحید آقاپور در سال 1396 در مجموعه ی عروسکی سوغات جنگل به کارگردانی امیر سلطان احمدی و داریوش کفایی ایفای نقش کرد. وحید آقاپور در سال 1399 بار دیگر با مانی حقیقی همکاری و در فیلم تفریق بازی کرد وحید آقا پور که با مجموعه طنز جوکر به مخاطبان معرفی شده بود و به شهرت رسید بهناز جعفری بازیگر سریال شریک جرم اولین تجربه ایفای نقش در جلوی دوربین به سال 1373 و بازی در فیلم روسری آبی به کارگردانی رخشان بنی اعتماد بر می گردد.
او توسط رخشان بنی اعتماد از تئاتر برای بازی در فیلم روسری آبی انتخاب شد و نقش کوتاهی ا در این فیلم ایفا نمود. بهناز جعفری در سال 1375 با مجموعه غبار نور مقابل دوربین تلویزیون قرار گرفت بهناز جعفری سریال نیسان آبی به کارگردانی منوچهر هادی که برای رسانه خانگی هست در کنار بازیگرانی چون حسین یاری ،مهران غفوریان، علیرضا خمسه، یکتا ناصر ایفای نقش کرده است علی مصفا بازیگر سریال شریک جرم بصورت حرفه ای سال 1370 وقتی 25 ساله بود با فیلم امید به کارگردانی حبیب کاووش در کنار نسرین مقانلو و سوسن تسلیمی جلوی دوربین رفت در سال 1386 با سریال پریدخت وارد قاب تلویزیون شد و یکسال بعد با سریال کیف انگلیسی کنار محمدرضا شریفی نیا و فرهاد اصلانی شناخته شد و علی مصفا بازیگر دو فیلم بلند سینمایی زنی در دوردست ۱۳۸۴ و پله آخر با حضور همسرش لیلا حاتمی را کارگردانی کرده‌است.
او برای نقش‌آفرینی در جهان با من برقص به کارگردانی سروش صحت ایفای نقش کرده است و حضور آن در فیلم های سینمایی مردی بدون سایه ،گرگ بازی ، روزهای نارنجی ، خانه ای در خیابان چهل و یکم ، در دنیای تو ساعت چند است ، دوئت و چاقی و…. ایفای نقش کرده است خلاصه داستان سریال شریک جرم خلاصه داستان سریال شریک جرم در ژانر درام و جنایی روایتگر زندگی وکیل خوش نامی به نام میترا با بازی سارا بهرامی است که بعد از رخ داد جنایتی در دفترش دچار درد سر شده و مجبور میشود برای دفاع از خود تحقیقاتی را درباره یکی از موکلانش آغاز کند و با ماجراهای هیجان انگیزی روبرو می شود سریال فیلمنامه ای تکراری دارد این سبک فیلم را مخاطب هم در سینما و هم صدا وسیما دیده است مثل فیلم سینمایی محاکمه فیلمی به کارگردانی ایرج قادری که در سال 1385 ساخته شده توسط نامی آشنا در عرصه سینمای تجاری و عامه پسند ایران است خلاصه داستان فیلم سینمایی محاکمه ایرج قادری حمید پرتوی که سالها قبل شغل خود به عنوان دادستان را کنار گذاشته و اکنون به وکالت مشغول است.
وکالت جوانی به نام فرهاد که متهم به قتل است را به عهده می‌گیرد. از سوی دیگر دختر حمید (پرستو) رابطه احساسی با فرهاد دارد. ودر این فیلم سینمایی بازیگرانی مهناز افشار ،ایرج قادری ،افسانه پاکرو ، گوهر خیراندیش،مهدی میامی، علی پیشدادیان، امیرعلی رنجبر و….. حضور داشته اند و در زمان خودش فیلم موفق در سینمای ایران بوده و حالا بعد از گذر زما ن از این فیلم سینمایی حالا سریال شریک جرم ما را به یاد این اثر جاودانه ایرج قادری انداخت اما با ضعف هایی که در داستان و بازیگری و کارگردان وجود دارد علی مصفا مشخص نیست که کجا بود و کارگردان و نویسنده به ذهن مخاطب خوراکی نداده است که آن را بشناسند و سارا بهرامی برای اینکه بخواهد نقش وکیلی قلدر را بازی کند ضعیف است و نقش او باور پذیر نیست باید مثل فیلم محاکمه یک نفر مثل ایرج قادری حضور داشته باشد که برای مخاطب باور پذیر باشد سریال شریک جرم موسیقی نمی تواند با فیلم و بازیگر همراه باشد و حس را به مخاطب انتقال بدهد و ریتم سریال در بعضی از قسمت ها می افتد برای مخاطب خسته کننده می شود و مشخص نیست که کارگردان و نویسنده می خواهند چه چیزی را روایت بکنند و از یک وکیل نویسنده کاراگاه ساخته است که برای مخاطب باور پذیر نیست اگر این وکیل با نیروی انتظامی و … همکاری می کرد می توانست باور پذیر باشد او می رود در یک کافی شاپ و با شخصی مشورت می کند و آن شخص علی مصفا هست و مشخص نیست که او چه جایگاهی قبلا داشته که حالا اینجا هست .

لینک کوتاه این صفحه: https://nedayeghom.ir/plxj

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا