فرهنگ و هنر

سومین یادواره ۵۶۵ شهید ارتش در قم برگزار شد

با حضور فرمانده نیروی زمینی ارتش؛

سومین یادواره ۵۶۵ شهید ارتش جمهوری اسلامی در قم در قالب سومین کنگره ملی شهدای استان قم شامگاه چهارشنبه با حضور فرمانده نیروی زمینی ارتش در قم برگزار شد.
به گزارش ندای قم به نقل از ایرنا، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس ارتش جمهوری اسلامی در بخشی از این یادواره طی سخنانی بیان کرد: خط سرخ شهادت مسیری بود که امام راحل برای تمام مردم ترسیم کردند، مسیری که در آن ذلت پذیری جایی ندارد.
سرهنگ محسن صادق نیا با بیان اینکه شهدای گرانقدر دفاع مقدس به تعبیری با شهدای صدر اسلام برابری می کنند، ادامه داد: دیدار با خانواده شهدا، تدوین و چاپ زندگینامه شهدای ارتش قم در قالب کتاب لشکر ۱۱۰، برگزاری هم عهدی نیروهای جدید الورود ارتش در گلزار شهدای قم، اهدای آثار هنری نیروی زمینی ارتش به موزه دفاع مقدس قم و تجهیز این موزه به ادوات سنگین نظامی، انجام تبلیغات محیطی و انعکاس زندگینامه شهدای استان در رسانه های مختلف دیداری و شنیداری بخشی از اقدامات ارتش جمهوری اسلامی در قالب برگزاری این یادواره بوده است.
دبیر دومین کنگره ملی شهدای استان قم نیز در بخشی از این یادواره گفت: ارتش جمهوری اسلامی ایران در قم ۵۶۵ شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.
علی اکبر خوش گفتار ادامه داد: نظام جمهوری اسلامی با رهبری مقام معظم رهبری شاهد پیشرفت در عرصه های مختلف است.
وی اهمیت امنیت همه جانبه را مورد اشاره قرار داد و بیان داشت: در کنار حفظ و توان امنیت مرزهای جغرافیایی مسوولان باید نسبت به حل مشکلات تورم و گرانی برنامه ریزی کنند.
همچنین در بخشی از این یادواره قاسم ژنده رزمی از خلبانان ارتش جمهوری اسلامی ایران خاطراتی از رژه تاریخی هوانیروز در محضر امام راحل در قم در ۱۹ تیرماه سال ۵۸ را بیان کرد.
در بخش پایانی این آیین ضمن تقدیر از شماری از خانواده شهدای ارتش استان، یک قطعه شمشیر ارتش جمهوری اسلامی ایران به موزه فاطمی قم اهداء و آخرین تولیدات رسانه ای و مکتوب ارتش رونمایی شد.
دومین کنگره ملی شهدای استان قم ۲۷ آبانماه سالجاری برگزار خواهد شد.

لینک کوتاه این صفحه: https://nedayeghom.ir/q1d0

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا