فرهنگ و هنر

ساخت و تجهیز موکب حرم بانوی کرامت متناسب با اقلیم جغرافیایی عراق

رییس ستاد اربعین حرم مطهر بانوی کرامت خبر داد؛

رییس ستاد اربعین حرم مطهر بانوی کرامت گفت: با دستور تولیت حرم مطهر مقرر شد یک ساختمان دو طبقه با زیر بنای ۳ هزار متر مربع در عمود ۱۰۸۰ مسیر نجف به کربلا ساخته شود.

به گزارش ندای قم ، هادی محمودنژاد در آئین افتتاح مجازی موکب آستان مقدس که در سالن محراب با حضور آیت‌الله سعیدی تولیت و برخی از کارکنان حرم مطهر برگزار شد اظهار داشت: موکب حرم مطهر بانوی کرامت در سال ۹۵ راه اندازی شد و طی این سال‌ها شاهد افزایش فعالیت‌های کمی و کیفی بوده ایم و در حقیقت امروزه از این موکب در عمود ۱۰۸۰ به عنوان شهرک خدماتی همه جانبه یاد می‌شود.

وی افزود: اقبال هر ساله زائران ایرانی و خارجی جهت مراجعه به این موکب و دریافت خدمات مختلف بیشتر شده است به همین خاطر با دستور تولیت محترم در سال گذشته مقرر شد یک ساختمان دو طبقه با زیر بنای ۳ هزار متر مربع ساخته شود که با سرعت تمام این کار انجام شده و امسال برای استفاده از زائران مهیا شده است.

وی خاطرنشان کرد: تمامی اقدامات فنی مهندسی این ساختمان متناسب با اقلیم جغرافیایی کشور عراق انجام شده است و تمامی مباحث مهندسی برق؛ آبرسانی و… به صورت کامل انجام شده است.

مدیر موکب استان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها یادآور شد: بیشترین مشکلات موکب در سال‌های گذشته مربوط به تداخل محل استقرار بخش‌های خدماتی بوده که در این ساختمان جدید تمامی این مشکلات مرتفع شده است.

وی در پایان گفت: امیدواریم امسال بتوانیم با توجه به احداث ساختمان جدید خدمات بهتری به زائران ارائه دهیم.

لینک کوتاه این صفحه: https://nedayeghom.ir/ab02

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا