فرهنگ و هنرویژه

راهپیمایی جاماندگان اربعین

درمسیرحرم مطهر تا مسجد جمکران برگزار شد؛

درمسیرحرم مطهر تا مسجد مقدس جمکران برگزار شد؛
راهپیمایی جاماندگان اربعین
مراسم پیاده‌روی جاماندگان اربعین حسینی با حضور عاشقان اباعبدالله (ع) و جامانده از مراسم اربعین کربلا روز یکشنبه چهارم شهریورماه از حرم حضرت معصومه (س) تا مسجد جمکران در قم برگزار شد.
به گزارش ندای قم ،راهپیمایی جاماندگان اربعین از ساعت ۶ صبح روز یکشنبه، از حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) آغاز و عزاداران حسینی مسیر بلوار پیامبر اعظم (ص) را به سمت مسجد مقدس جمکران طی نمودن ؛ این مراسم تا پاسی از شب ادامه داشت.
اربعین حسینی در شهر مقدس قم همه ساله میعادگاه عاشقانی است که عهد و پیمان خود را با حضور در مسجد مقدس جمکران با حضرت بقیه الله الاعظم(عج) تازه می‌نمایند؛ عاشقانی که از نقاط دور و نزدیک خود را به شهر آشیانه اهل‌بیت (ع) می‌رسانند و در حریم امن و نورانی آن، نفسی تازه می‌نمایند.
در مسیر هفت کیلومتری بلوار پیامبر اعظم حدود ۸۰ موکب خدماتی از جمله ایستگاه‌های صلواتی آب، شربت، دم‌نوش، چای و اطعام، خدماتی متنوع فرهنگی، مشاوره و سلامت و درمان ارائه شد.
همچنین در روز اربعین حسینی، معابر و خیابان‌های منتهی به حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) آکنده از خیل عاشقانیبود که با شور و شعور وصف‌ناپذیری مشغول عزاداری بودند و فضای حاکم بر شهر قم را کربلایی کرده‌اند.
در گوشه گوشه شهر عش آل محمد و مامن آل فاطمه مجالس روضه، سخنرانی و دسته‌های عزاداری برپاست؛ مردم قم با شرکت در هیات های عزاداری در حرم حضرت معصومه(س)، مسجد جمکران، بقاع متبرک امامزادگان و مساجد سطح شهر به عزاداری پرداختند
شهر قم یکپارچه عزادار است و پرچم‌های عزا بر سر در منازل و اماکن نصب شده و در سراسر این شهر مجالس روضه و سخنرانی برپا بود.
آیین‌های سخنرانی و مداحی در بیوت علما و مراجع تقلید همچنین دفتر مقام معظم رهبری در قم برپا بود و سخنرانان از فضایل و مراتب علمی و شخصیتی امام سوم شیعیان سخن می‌گفتند.

لینک کوتاه این صفحه: https://nedayeghom.ir/39z0

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین بررسی کنید
نزدیک
دکمه بازگشت به بالا