فرهنگ و هنر

دانشگاه قم به قطب جذب دانشجوی خارجی تبدیل می شود

رئیس دانشگاه قم:

رئیس دانشگاه قم با تاکید بر ورود جدی دانشگاه قم در حوزه بین الملل بیان داشت: بدنبال آن هستیم تا دانشگاه قم به قطب جذب دانشجویان بین المللی در کشور تبدیل شود.
به گزارش ندای قم ،حجت الاسلام و المسلمین احمد حسین شریفی، ظهر شنبه در جمع خبرنگاران و اصحاب رسانه استان قم بیان داشت: دانشگاه قم یک دانشگاه جوان است که در نظام رتبه بندی دانشگاه ها رتبه سی و سوم را کسب کرده که این رتبه بندی ها بر اساس ارزیابی تمامی محورها به خصوص در حوزه آموزش است.
رئیس دانشگاه قم افزود: در گذشته مجوز بازنگری در سرفصل های درسی را نداشتیم و برای این امر باید به وزارت علوم درخواست داده می شد و مجوز لازم می بایست از سوی وزارتخانه صادر می شد که امروز این امکان برای دانشگاه وجود دارد که تصمیمات در این حوزه را مستقل بگیرد و اجرایی کند.
وی بیان داشت: ۱۵ واحد درسی در حوزه کارآفرینی و مهارت افزایی متناسب با نیازهای استان به دروس دانشجویان اضافه شده که در گذشته دو واحد بوده است که در مهر ماه سال آینده این سرفصل ها اجرایی می شود.
حجت الاسلام شریفی بیان داشت: از ماموریت اصلی ما برپایی کارگاه های دانش افزایی و مهارت محور برای اساتید و دانشجویان است که در این کارگاه ها شیوه های آموزش و نحوه تعامل با دانشجویان آموزش داده خواهدشد.
رئیس دانشگاه قم گفت: در حوزه معماری و هنر اسلامی نیازمند تاسیس پژوهشگاه هستیم که در کنار دانشکده دین و هنر صداوسیما برای به کار گیری فقه و حکمت اسلامی در حوزه معماری ظرفیت ها را به کار گیریم.

لینک کوتاه این صفحه: https://nedayeghom.ir/4c3r

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا