فرهنگ و هنرویژه

خریداری 800 عروسک برای کودکان خانواده‌های نیازمند

در قالب طرح «قرار دوازدهم» صورت گرفت:

طرح قرار دوازدهم با اعطای 800 عروسک بین کودکان خانواده‌های نیازمند و با محوریت آستان مقدس امامزاده سید علی(ع) اجرایی شد.
به گزارش ندای قم، «قرار دوازدهم» عنوان یکی از طرح‌های سازمان اوقاف است که در هر استان و با محوریت مراکز افق بقاع شاخص اجرایی می‌شود.
معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف و امور خیریه استان قم:
طرح قرار دوازدهم همه نیازهای قشر محروم جامعه را در بر می‌گیرد
معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف استان قم دراین مراسم گفت: طرح قرار دوازدهم موضوعات مختلفی را شامل می‌شود که از آن جمله می‌توان به تامین دارو و درمان نیازمندان، مایحتاج ضروری زندگی و هزینه تحصیل و نوشت‌افزار دانش‌آموزان این خانواده‌ها اشاره کرد.
حجت‌الاسلام عطاءالله جباری اظهار کرد: از سال 1400، طرحی در مجموعه سازمان اوقاف به نام قرار دوازدهم شروع شده که به نیت امام عصر(عج) و از محل کمک‌های خیرین برای تامین نیازهای خانواده‌های زیر پوشش هزینه می‌شود.
وی افزود: این طرح موضوعات مختلفی را شامل می‌شود که از آن جمله می‌توان به تامین دارو و درمان نیازمندان، مایحتاج ضروری زندگی و هزینه تحصیل و نوشت‌افزار دانش‌آموزان این خانواده‌ها اشاره کرد.
معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف و امور خیریه استان قم با بیان اینکه در این مرحله 800 قطعه عروسک و اسباب‌بازی به ارزش یک میلیارد ریال تهیه شده است گفت: این اقلام از طرف مرکز افق آستان مقدس امامزاده سید علی(ع) در بین خانواده‌های نیازمند توزیع خواهد شد.
وی ادامه داد: امیدواریم این حرکت انسان‌دوستانه که محور اصلی آن، خیرین و واقفان بوده‌اند، مورد رضایت خداوند و امام عصر(عج) قرار بگیرد.جباری همچنین خواستار حضور گسترده‌تر خیرین در طرح قرار دوازدهم و تداوم آن در حوزه‌های گوناگون شد.
خرید و توزیع تولیدات ملی در قالب طرح قرار دوازدهم
رئیس اوقاف و امور خیریه شهرستان قم نیز دراین مراسم گفت: در تامین اقلام مورد نیاز اقشار کمتر برخوردار در چارچوب طرح قرار دوازدهم، خرید تولیدات داخلی در دستور کار قرار دارد.
حجت‌الاسلام سید نورالدین صمدانی اظهار کرد: در قرار دوازدهمی دیگر و به نیت امام عصر(عج) گردهم آمده‌ایم تا از محل عواید موقوفات و کمک‌های خیرین، کمکی هر چند اندک به نیازمندان داشته باشیم.
وی افزود: در این مرحله 800 قطعه عروسک به ارزش یک میلیارد ریال و از محل تولیدات داخلی خریداری شده تا در بین کودکان خانواده‌های نیازمند توزیع شود.
رئیس اوقاف و امور خیریه شهرستان قم با بیان اینکه محوریت بقاع متبرکه در اجرای طرح قرار دوازدهم موجب برکت آن می‌شود گفت: امیدواریم این اقدامات مورد قبول حضرت احدیت و امام زمان(عج) قرار بگیرد.
در چارچوب این طرح، اقلام مورد نیاز خانواده‌های نیازمند از محل عواید موقوفات مرتبط یا کمک‌های خیرین، خریداری و در بین افراد و خانوارهایی که از قبل شناسایی شده‌اند توزیع می‌شود.
خردادماه امسال هم این طرح با محوریت حرم مطهر امامزاده سید علی(ع) به مرحله اجرا درآمد و طی آن، 800 عدد عروسک برای توزیع بین کودکان خانواده‌های زیر پوشش خریداری شد.اعتبار لازم برای خریداری این عروسک‌ها، یک میلیارد ریال اعلام شده است.

لینک کوتاه این صفحه: https://nedayeghom.ir/tpho

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین بررسی کنید
نزدیک
دکمه بازگشت به بالا