فرهنگ و هنر

بوستان‌های موضوعی«صحیفه سجادیه» در کشور احداث می‌شود

قائم‌مقام بنیاد بین‌المللی صحیفه سجادیه:

قائم مقام بنیاد بین‌المللی صحیفه سجادیه گفت: طرح احداث بوستان‌های موضوعی صحیفه سجادیه با هدف بیان معارف و آموزه‌های این کتاب شریف به زبان ساده در سطح کشور در حال پیگیری است.

به گزارش ندای قم، حجت‌الاسلام عبدالواحد الهی‌نژاد روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران، بیان کرد: تبیین معارف و آموزه‌های کتاب شریف صحیفه سجادیه در ترویج فرهنگ و سبک زندگی اسلامی و ایرانی بسیار موثر و مهم است.

قائم مقام بنیاد بین‌المللی صحیفه سجادیه با اشاره به وجود تعداد بالایی از وصیتنامه شهدا برگرفته از صحیفه سجادیه، گفت: در بیش از ۱۱۰ حسینیه کشور معارف و آموزه‌های صحیفه سجادیه در حال تبیین و تدریس است.

الهی نژاد ادامه داد: با راه اندازی مرکز تخصصی صحیفه سجادیه در حوزه علمیه قم، زمینه و فضا برای تربیت مبلغان و اساتید در سطح ملی و بین‌المللی فراهم شده است.

قائم مقام بنیاد بین‌المللی صحیفه سجادیه عنوان کرد: انجمن بین المللی خادمان صحیفه سجادیه نیز با هدف ترویج و تبیین فرهنگ دعا و راز و نیاز در زندگی فردی و اجتماعی، در حال راه اندازی است.

الهی نژاد اظهارداشت: با اقدامات انجام گرفته شده طی سالهای اخیر، تبیین و بیان معارف صحیفه سجادیه وارد عرصه‌های تبلیغی مبلغان حوزه علمیه قم شده است.

وی عنوان کرد: طی چند سال گذشته چندین ترجمه نو با زبان کارآمد و مخاطب پسند به زبان های مختلف توسط بنیاد بین‌المللی صحیفه سجادیه انجام گرفته است.

وی اضافه کرد: همچنین کتاب حقوق شهروندی با اقتباس از معارف صحیفه سجادیه از مهمترین آثار علمی این بنیاد در حوزه ادبیات کودک و نوجوان است که در نمایشگاه کتاب تهران با استقبال بسیار خوب مردم همراه شد.

الهی نژاد اظهارداشت: تدریس معارف صحیفه سجادیه که طی سالهای اخیر در برخی از مراکز آموزش عالی کشور مانند دانشگاه علوم‌پزشکی قم آغاز شده، با استقبال خاص دانشجویان همراه شده است.

لینک کوتاه این صفحه: https://nedayeghom.ir/oyqs

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا