فرهنگ و هنرویژه

برگزاری یادواره شهدا روز ۱۴ آبان در تمام مدارس

مدیر کل آموزش و پرورش استان قم خبرداد:

مدیر کل آموزش و پرورش استان قم از برگزاری یادواره شهدا در روز ۱۴ آبان به صورت همزمان در تمامی مدارس استان در دو نوبت صبح و عصر خبر داد.
به گزارش ندای قم ،علیرضا رحیمی بعد از ظهر پنج شنبه در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به برگزاری کنگره ملی شهدای قم و از آنجا که یک ششم شهدای استان فرهنگی و دانش آموز هستند، یادواره های شهدا روز شنبه ۱۴ آبان ماه به صورت همزمان در تمامی مدارس استان در دو نوبت صبح و عصر برگزار می شود.
مدیر کل آموزش و پرورش استان قم بیان داشت: برنامه‌ریزی شده است تا در تمامی مدارس استان یادواره شهدا برگزار شود که این اقدام پس از انقلاب اسلامی بی نظیر و اقدامی ارزشمند بوده است.

وی افزود: در راستای برگزاری یادواره های شهدا در مدارس استان قم، تعداد ۴۰۰ نفر از روایتگران دوران دفاع مقدس در مدارس حضور خواهند یافت و رشادت های رزمندگان و شهدای گرانقدر در طول سال‌های دفاع مقدس را برای دانش‌آموزان بازگو خواهند کرد.
رحیمی با بیان اینکه برگزاری یادواره های شهدا از جمله برنامه های مهمی در راستای تربیت دینی دانش آموزان است افزود: از ابتدای سال تاکنون نیز برنامه های فرهنگی متنوعی از جمله نامگذاری کلاس های درس به نام شهدای استان قم، مسابقه و جشنواره های همچون دلنوشته هایی برای شهدا، نامه ای به شهید، خوشنویسی وصیتنامه شهدا در مدارس استان قم برگزار شده است.
مدیر کل آموزش و پرورش استان قم افزود: در روز ۱۳ آبان که به نام روز دانش آموز نامگذاری شده، دانش آموزان استان قم در راهپیمایی روز ۱۳ آبان به صورت چشمگیری حضور خواهند داشت و علیه استکبار جهانی شعار می دهند.
۱۳۰ فرزند شهید در مدارس استان تحصیل می‌کنند
رییس اداره شاهد و ایثارگران اداره کل آموزش‌وپرورش استان قم نیز در این جلسه گفت: استان قم بیش از ۶ هزار شهید تقدیم انقلاب کرده است که یک‌ششم آن شهدای فرهنگی و دانش‌آموز هستند.
مهدی خادمی جمکرانی افزود: در حال حاضر ۴۰۰ فرزند شهید و ۶۰۰ رزمنده دفاع مقدس به‌عنوان همکار در مدارس و اداره کل آموزش‌وپرورش قم شاغل هستند.
وی با بیان اینکه ۱۳۰ فرزند شهید در مدارس استان تحصیل می‌کنند،. ادامه داد: در راستای برگزاری کنگره ملی شهدای قم، با۲۴۰ خانواده شهدا دیدار کرده‌ایم و به همین مناسبت نیز مراسم شب شعری ۱۸ آبان ماه با موضوع فرهنگ ایثار و شهادت و با حضور ۷ شاعر فرهنگی و ۳ دانش‌آموز برگزار می‌شود.
وی گفت: برگزاری یادواره یک‌هزار شهید فرهنگی و دانش‌آموز با همکاری بسیج دانش‌آموزی و اوقاف در امامزاده سید علی(ع)، توزیع آخرین چاپ کتاب زندگینامه و وصیت‌نامه شهدای فرهنگی استان، همچنین میزبانی ۱۰۰ مدرسه از شهید گمنام و حضور در گلزار شهدا از جمله برنامه‌های آموزش‌وپرورش در راستای برگزاری کنگره ملی شهداست.
مشاور فرهنگی کنگره ملی شهدای استان قم نیز گفت: یکی از فعالیت‌های کنگره ملی شهدای استان قم برگزاری یادواره در ۱۴۰۰ مدرسه سطح استان روز شنبه ۱۴ آبان ماه مصادف با رحلت حضرت معصومه(س) برگزار می‌شود.
حسن مالکی‌نژاد افزود: برگزاری یادواره شهدا در مدارس نقطه عطفی برای زنده نگه‌داشتن یاد شهدا و رساندن پیام شهدا به دانش‌آموزان است.
وی اضافه کرد: زبان هنر بهترین وسیله برای رساندن پیام شهدا به دانش‌آموزان است و در این راستا اقدامات هنری بسیاری در مدارس صورت گرفته‌است.

لینک کوتاه این صفحه: https://nedayeghom.ir/uf1y

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا