فرهنگ و هنر

اولین جشنواره ملی فرهنگی- هنری مستوره در قم به کار خود پایان داد

با تجلیل از برگزیدگان ؛

اولین جشنواره ملی فرهنگی- هنری مستوره با تجلیل از برگزیدگان در بخش های مختلف در قم به کار خود پایان داد.

به گزارش ندای قم، اختتامیه اولین جشنواره ملی فرهنگی- هنری مستوره با حضورخانم دکتر عرب نژاد، مدیرکل امور بانوان استانداری دکتر خسرویان، ریاست دانشگاه فنی و حرفه ای، دکتر جلیلی معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه فنی و حرفه ای و رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای استان قم برگزار شد.

اولین “جشنواره ملی فرهنگی و هنری مستوره” با متولیگری دانشگاه فنی و حرفه ای کشور در روز چهارشنبه 9 خرداد ماه 1403 پایان یافت. این جشنواره که روز ولادت پر خیر و برکت حضرت معصومه(س) و روز دختر با محورهایی همچون: شخصیت حضرت معصومه(س) به عنوان الگوي برتر، نقش دانشجویان در حوزه عفاف و حجاب اسلامی، پوشش اصیل ایرانی- اسـلامی، قم محور گردشگري مذهبی و پایتخت معنوی ایران، شروع به فعالیت نمود، در ده رشته هنری بیش از 1350 اثر هنری از دانشگاه های کل کشور در حوزه زیست عفیفانه و پوشش اسلامی دریافت نمود  که 550 اثر در حوزه مد و لباس اسلامی بود.

ردیس دانشگاه فنی و حرفه ای در این مراسم اظهار داشت: جشنواره مستوره فرصت مناسبی برای شناخت بیشترابعاد شخصیتی حضرت فاطمه معصوم (س) به عنوان بانوی ممتاز دینی و اسوه زنان ایرانی ایجاد کرد.

دکتر خسرویان افزود: دشمنان فرهنگی ما در خصوص مباحث مرتبط با عفاف و حجاب طراحی های متنوعی کرده اند، اما فعالیت های فرهنگی همچون جشنواره مستور می تواند کمک کند به اینکه بیش از پیش فرهنگ فاخر ایرانی اسلامی را در بین دختران عزیز این سرزمین نهادینه کنیم

ردیس دانشگاه فنی و حرفه ای افزود: ملت ایران با تاب آوری در برابرمصائبی همچون  شهادت حضرت آیت الله رئیسی، رئیس جمهور محترم و هیئت همراه ایشان و با صبر و استقامت مسیر پیشرفت و توسعه را لحظه ای متوقف نکردند و امیدواریم ملت ایران پر صلابت مثل چهار دهه گذشته حوادث و طوفان‌های مختلف را پشت سر گذارد.

ضرورت شناخت هرچه بیشتر حضرت معصومه (س)

در این مراسم دکتر فاضلی دبیر اجرایی جشنواره اظهار داشت: این جشنواره با سر لوحه قرار دادن  بیانات مقام معظم رهبری (مد ظله) در خصوص اهمیت کار فرهنگی، ضرورت شناخت هرچه بیشتر حضرت معصومه (س) و نیاز کشور به آموزش های مهارتی برگزار شد.

وی افزود: در جشنواره مستوره  با زبان هنربه معرفی هرچه بهترحضرت معصومه به عنوان الگوی برتر زنان پرداخته شد و در کنار این هدف والا با برگزاری کارگاه های آموزشی توسط اساتید خبره کشوری سعی در افزایش مهارت دانشجویان داشت.

درپایان این مراسم از برگزیدگان جشنواره تقدیر به عمل آمد .

لینک کوتاه این صفحه: https://nedayeghom.ir/unvm

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا