فرهنگ و هنر

اجرای بیش از دو هزارعنوان برنامه در دهه امامت و ولایت

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان قم خبرداد:

رئیس ستاد دهه امامت و ولایت برنامه‌های عید غدیر در استان قم را تشریح کرد.
به گزارش ندای قم ،حجت الاسلام محمدحسن ذاکری در نشست خبری بزرگداشت عید سعید غدیر استان قم با موضوع تبیین و تشریح برنامه‌های دهه امامت و ولایت که در سالن جلسات شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان قم برگزار شد، اظهار کرد: تاکیدات بسیاری به عید غدیر و در راستای اهمیت این روز در اسلام شده است.
وی با اشاره به اینکه در روایات اهل بیت(ع) اطعام دادن، هدیه دادن، دستگیری از فقرا، شادی و سرور، نیکوکاری، توسعه بر خانواده، تبریک و تبسم و … در روز عید غدیر تأکید شده است، مطرح کرد: بر اساس آموزه‌های اهل بیت(ع) برای پاسداشت روز عید غدیر ستاد بزرگداشت دهه امامت و ولایت در استان قم از ماه‌ها قبل فعالیت خود را آغاز کرده است.
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان قم با بیان اینکه بیش از دو هزار عنوان برنامه و مراسم برای این ایام درنظر گرفته شده است، عنوان کرد: این برنامه‌ها در تمام سطح استان و حتی در روستاها نیز دنبال خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه جشن‌ها و برپایی مراسم شادی و سرور محور اصلی این برنامه‌ها هستند، خاطرنشان کرد: همچنین بحث اطعام غدیر که ازجمله سفارشات این روز است نیز با جدّیت با محوریت حرم مطهر حضرت معصومه(س) دنبال می‌شود.
حجت الاسلام ذاکری با بیان اینکه مواسات مؤمنانه و دستگیری از خانواده‌های مستمندان نیز در برنامه‌ها حضور دارد، تصریح کرد: آزادی زندانیان جرایم غیر عمد، تهیه جهیزیه برای نیازمندان توسط کمیته امداد و خیرین و مراسمات مختلف دیگر در سطح شهر نیز در این ایام برگزار می‌شود.
وی با اشاره به اینکه برنامه‌ اصلی در این روز کاروان شادی غدیر است، یادآور شد: این مراسم در عصر روز عید غدیر از ساعت ۱۷ و ۳۰ دقیقه در مسیر بلوار پیامبر اعظم(ص) به سمت مسجد مقدس جمکران اجرا می‌شود.
رئیس ستاد دهه امامت و ولایت با بیان اینکه در خطبه عید غدیر توجه به حضرت ولی عصر(عج) نمایان است، ابراز کرد: حرکت کاروان غدیر در این روز نیز در همین راستا خواهد بود و در مسجد مقدس جمکران همراه با بیعت با امام زمان(عج) خواهد بود.

لینک کوتاه این صفحه: https://nedayeghom.ir/uih5

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا