فرهنگ و هنرویژه

آیین شیرخوارگان حسینی برگزارشد

همزمان با نخستین جمعه ماه محرم ؛

همزمان با نخستین جمعه ماه محرم، مراسم شیرخوارگان حسینی در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (سلام الله علیها) و مسجد مقدس جمکران برگزار شد.
به گزارش ندای قم ، همزمان با نخستین جمعه ماه محرم، مراسم شیرخوارگان حسینی با حضور گسترده مادران به همراه کودکان خود در شبستان امام خمینی (ره) حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (سلام الله علیها) و مسجد مقدس جمکران برگزار شد.
یکی از استادان حوزه علمیه قم طی سخنانی در مراسم شیرخوارگان حسینی در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (سلام الله علیها) در رابطه با عزاداری برای مظلومیت اهل‌بیت (ع) اظهار داشت : گریه و عزاداری کردن برای امام حسین‌(ع) از مهمترین کارهای خیر و پسندیده است، چرا که باعث نزدیکی به خدای متعال و خاموش کردن آتش جهنم می‌شود.
حجت الاسلام و المسلمین فرحزاد همچنین خاطرنشان کرد: خداوند فرزندان را با فطرتی پاک آفریده، ولی برخی عوامل محیطی، تربیت نادرست و دوستان ناباب، فرزند را منحرف می‌کند.
فرحزاد دیگر ویژگی کودکان را نیز مورد اشاره قرار داد و یادآور شد: کودکان کینه‌ای نیستند و به دنیا وابستگی ندارند.
این سخنران مذهبی کودکان را دارای روحیه‌ای بسیار لطیف توصیف کرد و یادآور شد: باید مراعات حال بچه‌ها را بکنیم، کمترین ناهنجاری در روح و قلب بچه اثر منفی می‌گذارد.
وی در بخش دیگری از سخنان، با پرداختن به ۲ موضوع ازدواج و فرزندآوری خاطرنشان کرد: بالارفتن سن ازدواج و وجود خانواده‌های بدون فرزند و یا کم فرزند، در مملکت ما معضل مهمی می‌باشد.
وی در ادامه بیان کرد: بهترین ارث و نام نیکی که می‌ماند، تربیت فرزندان صالح و شایسته است، افرادی که فرزند نداشته باشند، فراموش می‌شوند.
در این مراسم مادران در حالی که کودکان شیرخوار خود را در آغوش گرفته بودند به یاد کوچکترین شهید دشت نینوا حضرت علی اصغر (علیه السلام) عزاداری و سوگواری کردند.
مادران در این آئین فرزندان خود را نذر حضرت علی اصغر (علیه السلام) کرده و با سربند‌های یا حسین، یا حضرت علی اصغر، یا زهرا و با لباس‌های یک شکل، همنوا با دل سوخته حضرت رباب به یاد تشنگی لب‌های حضرت علی اصغر (ع) اشک ماتم ریختند.
آئین شیرخوارگان حسینی علاوه بر نقاط مختلف ایران اسلامی در ۴۵ کشور جهان هم برگزار شد.

لینک کوتاه این صفحه: https://nedayeghom.ir/3n0w

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا