فرهنگ و هنر

آغاز اعزام کاروان های راهیان نور دانش آموزی

معاون هماهنگ کننده سپاه استان قم خبرداد:

معاون هماهنگ کننده سپاه استان قم از آغاز اعزام کاروان‌های راهیان نور دانش آموزی قم به مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس خبر داد و گفت: در این مرحله ۷۰۰ نفر از دانش آموزان پسر اعزام خواهندشد.

به گزارش ندای قم ، سرهنگ امیر جعفری صبح یکشنبه در مراسم اعزام کاروان‌های راهیان نور دانش آموزی استان قم در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: با هماهنگی‌های صورت گرفته با نهادهایی همانند استانداری قم، اداره کل آموزش و پرورش استان و سپاه قم مقر شد، مرحله اول اعزام‌های دانش آموزی راهیان نور از مدارس پسرانه ناحیه‌های ۲ و ۳ قم آغاز شود.

معاون هماهنگ کننده سپاه استان قم با بیان اینکه اعزام‌های دانش آموزی در این مرحله به مناطق یادمانی دوران دفاع مقدس طی ۴ اعزام خواهد بود افزود: در هر اعزام نیز ۴ دستگاه اتوبوس و در مجموع ۷۰۰ نفر از دانش آموزان در این مرحله به راهیان نور اعزام می‌شوند.

اعزام دانش آموزان دختر در بهمن ماه امسال

سرهنگ جعفری اضافه کرد: دومین مرحله اعزام دانش آموزان استان قم در بهمن ماه سال جاری و با اعزام ۳۵۰۰ نفر از دانش آموزان دختر انجام می‌پذیرد.

وی با اشاره به برنامه‌های تدارک دیده شده برای دانش آموزان در بازدید از مناطق عملیاتی در طی مدت ۴ روز بیان داشت: یادمان‌های زیارتی در اردوی راهیان نور دانش آموزی شامل مناطق عملیاتی فتح المبین، هویزه، شلمچه، نهر خین، معراج شهدا، پادگان شهید محمودوند و پادگان شهید زین الدین خواهد بود.

معاون هماهنگ کننده سپاه استان قم با بیان اینکه اردوهای راهیان نور از جمله مهمترین برنامه‌های فرهنگی در راستای تقویت فرهنگ و روحیه ایثار و شهادت در بین دانش آموزان است افزود: در سال‌های اخیر به دلیل شیوع کرونا اردوهای راهیان نور تعطیل بوده و امروز نیز با توجه به اتفاقات و حوادث اخیر کشور برپایی این برنامه در جهت آشنایی نسل جوان و نوجوان با دوران دفاع مقدس و فرهنگ جهاد و مقاومت بسیار مؤثر است.

لینک کوتاه این صفحه: https://nedayeghom.ir/gfwe

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا