فرهنگ و هنرویژه

پرهیز از اقدامات سطحی و زودگذر در کار‌های فرهنگی

آیت الله سعیدی درمجمع تخصصی قرارگاه ۱۹ دی تاکید کرد:

امام جمعه قم گفت: دست اندرکاران فرهنگی باید از اقدامات سطحی و زودگذر پرهیز کنند چرا که کار‌های فرهنگی باید عمیق و ریشه‌ای باشد.
آیت الله سید محمد سعیدی در مجمع تخصصی قرارگاه فرهنگی اجتماعی ۱۹ دی با بیان اینکه کار‌های فرهنگی باید عمیق و ریشه‌ای باشد افزود: لازم است دست اندرکاران فرهنگی از اقدامات سطحی و زودگذر پرهیز کنند.
سعیدی با تاکید بر اینکه قم باید سرآمد کار‌های فرهنگی و الگوی استان‌های دیگر شود تصریح کرد: مردم باید اقدامات مسئولین را در جامعه احساس کنند و این نیاز به کار‌های تبلیغاتی دارد.
تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه (س) افزود: اقدامات و برنامه‌های ترویجی حوزه عفاف و حجاب بصورت مستمر باید با شیوه‌های نوین و مختلف رسانه‌ای در دسترس مردم قرارگرفته و سبب امیدآفرینی در جامعه شود.
امام‌جمعه قم گفت: برای ثمربخشی اقدامات حوزه عفاف و حجاب همچنین باید دستگاه قضایی پای‌کار باشد و مصوبات گذشته این قرارگاه موردبررسی دقیق قرارگرفته و طرح‌های آینده با دقت مورد پایش قرار بگیرد.
آیت‌الله سعیدی تصریح کرد: در عرصه عفاف و حجاب در کنار کارهای فوری لازم است تا اقدامات عمیق و با دارای اثر ماندگار بیشتر انجام‌گرفته و اثرات فرهنگی آن به‌مرور در سطح جامعه ملموس شود.
وی تعامل و همراهی بین دستگاهی را در اجرای طرح‌های ترویجی مهم و ضروری یادکرد و تصریح کرد: قم به خاطر جایگاه دینی و فرهنگی خود با سایر شهرها متفاوت است و این مسأله باید همیشه موردتوجه مسوولان و مدیران باشد.
استاندارقم :
دستگاه‌های مسئول در زمینه عفاف و حجاب باید پاسخگو باشند
استاندار قم نیز دراین جلسه با بیان اینکه باید توقعات از نهادهای مسئول به آنها ابلاغ شود و هر نهاد بداند چه توقعی از او می‌رود، گفت: هر سازمان و نهادی که در زمینه عفاف و حجاب مسئولیتی دارد باید نسبت به مسئولیت خود پاسخگو باشد.
سیدمحمدتقی شاهچراغی با اشاره اقدامات قرارگاه ۱۹ دی در زمینه عفاف و حجاب اظهار کرد: از منظر دولت با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری، هر سازمان و نهادی که در زمینه عفاف و حجاب مسئولیتی دارد باید نسبت به مسئولیتی که دارد پاسخگو باشد.
وی با بیان اینکه بسیاری از اقدامات به مرور اثرگذار است، افزود: آحاد مردم و اصناف باید بدانند که عفاف و حجاب متولی دارد و جهت‌گیری و مسیر حرکت متولیان به سمت حل مسأله بدحجابی و بی‌حجابی در جامعه است.
استاندار قم با بیان اینکه باید توقعات از نهادهای مسئول به آنها ابلاغ شود و هر نهاد بداند چه توقعی از او می رود، افزود: چینشی که در استان صورت گرفته و همتی که در مسئولان وجود دارد می تواند به بهبود وضعیت کشور کمک کند.
وی با اشاره به اینکه مردم باید به این باور برسند که بنای دستگاه ها، سازمان ها و نهادهای رسمی کشور بر اصلاح امور است، گفت: اگر این موضوع با قوت به مردم منتقل شود و مردم احساس کنند که دولت پای کار است این انگیزه و آمادگی در مردم وجود دارد که در این زمینه مشارکت کنند.
شاهچراغی خاطرنشان کرد: مبنای عمل ما در حمایت ها و برخوردها بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری و قانون است و هیچ چیزی فراتر از قانون نیست و اگر اینگونه عمل شود یقینا اوضاع تغییر خواهد کرد.
وی با بیان اینکه کارهایی که در گذشته انجام شده اثر گذار بوده ولی گستردی تهاجم فرهنگی دشمن نیاز به کار وتلاش بیشتری دارد، افزود: عمده کار های ما ایجابی است ولی این به معنای اینکه کار سلبی صورت نگیرد نیست بلکه کار سلبی باید در جای خودش و مطابق با قانون انجام شود.
استاندار قم خاطرنشان کرد: باید با افرادی که تعمدا و با عناد و برنامه یا بر اساس داده‌های غلطی که به آنها داده شده اقدام به بی قانونی و هنجارشکنی می کنند اقدامات سلبی متناسب صورت گیرد.
سردار م موحد:
90 درصد اقدامات قرارگاه 19 دی قم ایجابی و ترویجی است
دبیر قرارگاه فرهنگی اجتماعی 19 دی استان قم نیز دراین جلسه گفت: 90 در صد اقدامات این قرارگاه ایجابی و فرهنگی و در یک فضای صمیمی و دوستانه انجام می‌گیرد.
سردار محمدرضا موحد با اشاره به سالروز شکست آمریکایی‌ها در صحرای طبس گفت: این روز یکی از مصادیق حقانیت جمهوری اسلامی ایران است که طی آن خداوند به‌وسیله شن‌های بیابان متجاوزان را زمین‌گیر کرد.
وی ادامه داد:در طول ۴۴ سال گذشته با امدادهای الهی فتنه و توطئه‌های بزرگ خنثی‌شده که هرکدام از آن‌ها به‌تنهایی می‌توانست یک ملت بزرگ را در هم بکشند؛ باید توجه داشت که دشمنی‌ دشمنان تمامی نخواهد داشت.
دبیر قرارگاه فرهنگی اجتماعی 19 دی استان قم در بخش دیگری از سخنان خود، گفت: اقدامات قرارگاه فرهنگی اجتماعی ۱۹ دی در اجرای برنامه‌های ترویجی و فرهنگی می‌تواند به الگوی کشوری تبدیل شود.
سردار موحد یادآور شد: جلسات قرارگاه بصورت ماهانه با حضور استاندار و فصلی با حضور آیت‌الله سعیدی نماینده ولی‌فقیه در استان قم در طول سال جاری برگزار خواهد شد.
وی با اشاره به اثرگذاری اقدامات این قرارگاه فرهنگی اجتماعی 19 دی استان قم در بین جامعه هدف، گفت: 90 در صد اقدامات این قرارگاه ایجابی و فرهنگی و در یک فضای صمیمی و دوستانه انجام می‌گیرد.
دبیر اجرایی قرارگاه فرهنگی اجتماعی 19 دی استان قم در بخشی از این جلسه، گفت: برای اثرگذاری بیشتر این قرارگاه، ساختار آن طی سالجاری دچار تغییراتی شد.
مهدی علی بابایی اظهارداشت : در همین خصوص علاوه بر کمیته های ستادی و پشتیبانی این قرارگاه، 9 محور عملیاتی شامل آموزش و پرورش، دانشگاه ها، اصناف، ادرات، بوستانها، محلات و خانواده، مساجد، معابر و محلات پرتردد و محور دانشگاه ها طی سالجاری اقدامات پیش بینی شده را انجام خواهند داد.
وی افزود: همچنین در سال جاری مسوولان برخی کمیته ها تغییر کردند و کمیته سلبی بعنوان کمیته جدید این قرارگاه با مسوولیت معاون هماهنگ کننده سپاه استان قم فعالیت خود را بصورت رسمی آغاز می کند.
بیش از ۲ هزار و ۴۰ ناظر در حوزه امر عفاف و حجاب فعال هستند
سردار سید محمود میرفیضی فرماندهی انتظامی استان قم نیز در بخشی از این جلسه، ابراز داشت: به خاطر وجود ظرفیت‌های مردمی اقدامات حوزه عفاف و حجاب در قم تأثیرات بیشتری نسبت به شهرهای دیگر بر جا می‌گذارد.
وی افزود: بیش از ۲ هزار و ۴۰ ناظر در سطح استان قم در حوزه امر عفاف و حجاب فعال هستند که امکان افزایش آن‌ها تا ۵ هزار نفر فراهم است.
میرفیضی گفت: در حوزه مسأله عفاف و حجاب در حوزه مسئولیتی نیروی انتظامی ۴ شکل از ناظران در سطح اماکن، کشف حجاب در خودروها، معابر و بوستان‌ها و فضای مجازی فعال‌شده است.
وی تصریح کرد: برای اینکه فعالیت و اقدامات عرضه عفاف و حجاب نتیجه‌بخش باشد باید تمام دستگاه‌ها به وظایف ذاتی خود به‌صورت کامل عمل کنند.
گفتنی است در پایان این جلسه، احکام مسئولیتی قرارگاه فرهنگی اجتماعی 19 دی استان قم به اعضای جدید تقدیم شد. مواجهه با رویه و دلسوزی آمران معروف، استقبال مطلوبی از این امر خداپسندانه می‌کنند.

لینک کوتاه این صفحه: https://nedayeghom.ir/2qey

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین بررسی کنید
نزدیک
دکمه بازگشت به بالا