فرهنگ و هنر

نخستین جشنواره ملی فیلم کوتاه فناوری و نوآوری برگزار می‌شود

معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم :

معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم از برگزاری «نخستین جشنواره ملی فیلم کوتاه فناوری و نوآوری» خبر داد.
به گزارش ندای قم ،علی خیرالدین معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم روز سه شنبه 12 شهریور ماه در نشست خبری که در پارک علم و فناوری قم برگزار شد، با اعلام برگزاری «نخستین جشنواره ملی فیلم کوتاه فناوری و نوآوری» از رشد 50 درصدی در ایجاد اشتغال دانش‌بنیان در یک سال اخیر خبر داد.
وی گفت: این جشنواره به صورت ملی است و بعد از برگزاری موفق جشنواره استانی سال 98 در قم، اجرای آن به استان واگذار و دبیرخانه دائمی آن نیز در قم ایجاد شده است.
در ادامه این نشست خیرالله رهسپار فرد رئیس پارک علم و فناوری استان قم با بیان این که مردمی‌سازی و بومی سازی فناوری و نوآوری از جمله اهداف نخستین جشنواره ملی فیلم کوتاه فناوری و نوآوری است، اظهار کرد: فرآیند و معیارهای داوری این جشنواره محتوایی و فنی است.
وی از بخش‌های مختلف این جشنواره یاد کرد و گفت: بخش مستند حداکثر ۲۶ دقیقه، تیزر ۳۰ ثانیه تا ۵ دقیقه، انیمیشن حداکثر ۳ دقیقه، جنبی و موبایل حداکثر ۳۰ ثانیه‌ای و بخش‌های ویژه نیز دیده شده است.
رئیس پارک علم و فناوری استان قم با بیان اینکه در این جشنواره به حوزه وقف توجه شده و تندیس ویژه تهیه کرده‌ایم، مطرح کرد: همچنین تندیس یادواره شهدای جبهه مقاومت نیز جایزه ویژه این جشنواره است.
وی با اشاره به اینکه فراخوان این جشنواره ۱۸ مهرماه است، عنوان کرد: فناوران، صنعت گران، روابط عمومی‌ها، فیلم سازان، دانشجویان و دانش آموزان مخاطبان اصلی و گروه‌های هدف ما بوده و ۴ پیش رویداد برای این گروه‌ها برگزار می‌شود.
رهسپار فرد با بیان اینکه تلاش ما این است کیفیت جشنواره را افزایش دهیم، خاطرنشان کرد: ۲۷ آذرماه آخرین مهلت ارسال آثار و ۲۱ و ۲۲ دی‌ماه تاریخ برگزاری اختتامیه جشنواره است.
وی در پایان با اشاره به اینکه حدود ۳۰۰ میلیون تومان جوایز درنظر گرفته شده است، تصریح کرد: نفر نخست هر بخش جایزه ۱۵ میلیون تومانی را دریافت می‌کند.

لینک کوتاه این صفحه: https://nedayeghom.ir/huwq

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین بررسی کنید
نزدیک
دکمه بازگشت به بالا