اجتماعیفرهنگ و هنرویژه

شرایط خواهرخواندگی بین دو شهر کربلا و قم فراهم شود

دیدارفرماندار کربلابا فرماندارقم تاکید شد:

دیدارفرماندار کربلا با فرماندارقم برفراهم نمودن شرایط خواهر خواندگی بین این دوشهر مذهبی شیعیان تاکید شد.

به گزارش ندای قم ،دکترعباس ذاکریان دردیدار حسین منگوشی فرماندار کربلااظهارداشت: مجموعه مدیریت استان قم این آمادگی را دارد که تجربیات خود درزمینه ایجاد زیرساخت های شهری، گردشگری و فرهنگی را اختیار فرمانداری کربلا و دیگر شهرهای زیارتی کشور عراق قرار دهد.

فرماندارقم اضافه کرد: شهر کربلا نیز شهری در حال توسعه بوده که سالانه پذیرای میلیون‌ها زائر است و باید در حوزه‌های حمل‌ونقل، زیباسازی و خدمات شهری به شرایط مطلوبی برسد.

ذاکریان تصریح کرد: درسالهای اخیر شهر قم به لحاظ زیرساختی توسعه یافته است ولی تا رسیدن به وضعیت مطلوب فاصله زیادی و جود دارد امیدواریم بتوانیم در سالهای آینده کمبودهای که در زمینه ارایه خدمات به زائران بویژه زائران عراقی را رفع و خدمات شایسته تری به این عزیزان ارائه دهیم.

وی درادامه به موضوع خواهر خواندگی شهرهای کربلا  قم اشاره کردوخواستار پیگیری این مسئله تاحصول نتیجه گردید ۰

فرماندقم درپایان از مهمان نوازی مردم ومسئولان کشور عراق به ویژه مردم شهرهای نجف و کربلای معلی در ایام اربعین حسینی تقدیر و تشکر نمود۰

فرماندار کربلا نیز دراین دیدار با اشاره به اینکه یکی از مشکلات عمده شهری زیارتی عراق در بخش حمل و نقل و انتقال زائران است خواستار تبادل تجربیات در این زمینه شد تا در سالهای آتی این مشکل تاحد امکان برطرف شود.

منگوشی با بیان اینکه شهرهای کربلا و نجف دارای بافت تاریخی و با ارزش متعددی هستند گفت: ما آمادگی داریم شرایط را برای

استفاده از تجربیات وهمچنین افراد متخصص ایرانی  برای احیا و حفظ این بافت های باارزش را نماییم.

وی همچنین با استقبال ازبرقراری پیوندخواهرخواندگی بین قم وکربلا قول مساعد داد تمام تلاش خودرا برای تحقق این اقدام مهم فرهنگی به کار خواهم بست تا در آینده نزدیک شاهد تحقق این پیوند باشیم.

لینک کوتاه این صفحه: https://nedayeghom.ir/hpcc

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین بررسی کنید
نزدیک
دکمه بازگشت به بالا