فرهنگ و هنر

دبیرخانه دائمی‌ جشنواره فیلم‌ کوتاه دفاع مقدس در قم ایجاد می شود

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم:

مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس قم از ایجاد دبیرخانه دائمی‌ جشنواره فیلم‌ کوتاه دفاع مقدس در این استان خبر داد.

به گزارش ندای قم ،حجت الاسلام والمسلمین علی لقمان پور ظهر سه شنبه در نشست خبری آئین اختتامیه نخستین جشنواره فیلمنامه نویسی کوتاه دفاع مقدس و مقاومت شهادت قلم ابراز داشت: در آئین اختتامیه این جشنواره ملی محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و سردار بهمن کارگر رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس شرکت می‌کنند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس قم با اشاره به علت واگذاری دبیرخانه جشنواره به قم گفت: همزمان با برگزاری کنگره ملی شش هزار شهید دفاع مقدس استان قم از بنیاد حفظ آثار تقاضا شد که جشنواره ملی شهادت قلم به میزبانی استان قم برگزار شود.

وی افزود: فیلم‌های دفاع مقدسی ارزشمند و اثرگذار می‌بایست در اختیار تهیه کنندگان علاقمند به این حوزه قرار گیرد و از این جهت نیازمند راه اندازی یک دبیرخانه متمرکز هستیم.

لقمان پور اظهار داشت: بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس باید سیاست‌گذاری و حمایت از فیلم‌های با محوریت دفاع مقدس داشته باشد از این رو پیشنهاد ایجاد دبیرخانه دائمی فیلم دفاع مقدس در قم را دادیم‌.

لقمان پور افزود: مجوز ایجاد دبیرخانه دائمی‌جشنواره فیلم کوتاه دفاع مقدس به قم داده شده است، این در حالیست که برگزاری سایر جشنواره‌ها در استان‌ها گردشی است.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه از ۱۳ ملیت در استان قم شهید داریم نگاه جشنواره شهادت قلم در این استان بین‌المللی است.

ارسال۳۰۰ اثر به جشنواره ملی فیلمنامه کوتاه شهادت قلم

دبیر جشنواره ملی شهادت قلم نیز دراین نشست خبری  گفت: ۳۰۰ اثر به دبیرخانه این جشنواره که به میزبانی قم برگزار می شود ارسال شد.

رضا ابوذر اظهار داشت: نخستین جشنواره ملی فیلمنامه نویسی کوتاه دفاع مقدس در قم کلید خورد و در پایان مدت ارسال آثار، ۳۰۰ اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شد.

دبیر جشنواره ملی شهادت قلم گفت: این جشنواره در موضوعات دفاع مقدس، مدافعان حرم‌، مدافعان سلامت، شهدای حرم و شهدای سلامت برگزار شد.

وی افزود: جمع آوری آثار از نقاط مختلف کشور بود و حتی از روستاها و شهرهای کوچک هم اثر به جشنواره ارسال شد.

ابوذر با اشاره به اینکه داوری جشنواره در ۲ بخش انجام شد اظهار داشت: در پایان مرحله اول داوری در نهایت ۴۷ اثر به بخش اصلی راه پیدا کرد و به کتاب تبدیل خواهد شد و در سراسر ایران عرضه می‌شود. وی ادامه داد: پس از وارد شدن آثار به مرحله دوم داوری و پس از مطالعه داوران، ۶ اثر حائز رتبه و دریافت جایزه شدند.

دبیر جشنواره ملی شهادت قلم گفت: اختتامیه جشنواره پنجشنبه هفته جاری و ساعت ۱۸ در تالار آوینی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم برگزار می‌شود و برگزیدگان از شهرهای اصفهان، اراک، ملایر و قم تجلیل خواهند شد.

لینک کوتاه این صفحه: https://nedayeghom.ir/0sb3

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین بررسی کنید
نزدیک
دکمه بازگشت به بالا