فرهنگ و هنر

جشن‌های روز دختر در سراسر کشور برگزار می‌شود

رییس ستاد بزرگداشت دهه کرامت کشور:

مدیران ارشد نهادهای فرهنگی، اجرایی و دینی کشور و اعضای ستاد بزرگداشت دهه کرامت کشور ششم اردیبهشت با آیت الله سیدمحمد سعیدی در سالن محراب حرم مطهر حضرت معصومه (س) دیدار کردند.
به گزارش ندای قم ،در ابتدای این دیدار حجت الاسلام کمال خداداده، رییس ستاد بزرگداشت دهه کرامت کشور، با بیان اینکه نزدیک به ۱۵ سال از عمر این ستاد گذشته و به پختگی لازم برای ایجاد یک حرکت هماهنگ و عظیم در کشور رسیده است، عنوان کرد: نامگذاری میلاد حضرت معصومه (س) تا میلاد امام رضا (ع) به عنوان دهه کرامت حرکت خوبی بود که برکات زیادی برای ترویج معارف اهل بیت به دنبال دشته است.
وی با بیان اینکه به تعبیر رهبر معظم انقلاب امام زادگان باید قطب فرهنگی هر شهر و منطقه شوند، اظهار کرد: امروز با محوریت اعتاب مقدس این شبکه ارتباطی شکل گرفته و به بلوغ رسیده و محتوای خوبی تولید شده و ما نیز مجری هستیم که این جشن های مردمی را در کل کشور تکثیر کنیم.
وی با بیان اینکه امسال موضوع دختران و زنان باید مورد توجه بیشتر قرار گیرد، گفت: امسال در هر استان یک نفر مسئول برگزاری جشن‌های ویژه دختران خواهد شد تا با محوریت خادمان حرم حضرت معصومه (س) و با همکاری آموزش و پرورش و وزارت علوم شاهد حضور چشم گیر دختران در جشن های استانی باشیم.
وی با اشاره به همزمانی سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر و روز مقاومت با دهه کرامت اضافه کرد: جشن مقاومت و پیروزی به همراه این جشن ها می‌تواند غرور ملی را در حول محور محبت اهل بیت(ع) رقم بزند و منجر به وحدت اجتماعی بیشتر در جامعه شود.
روز دختر ظرفیت جهانی شدن دارد
در ادامه حجت الاسلام محمدحسن ذاکری، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان قم، با بیان اینکه تمرکز ما در قم به سمت روز دختر خواهد بود، عنوان کرد: جشن‌های روز دختر و میلاد حضرت معصومه (س) به مدت یک هفته با محوریت آستان مقدس حضرت معصومه (س) برگزار خواهد شد و تمام دستگاه‌های اجرایی استان هم به صورت هماهنگ و هم افزا عمل خواهند کرد.
وی با بیان اینکه ظرفیت بین المللی آستان مقدس حضرت معصومه (س) و سایر نهادها به بین‌المللی کردن این روز کمک خواهد کرد، افزود: امیدواریم امسال دهه کرامت متفاوتی را تجربه کنیم. اگر ظرفیت صدا و سیما پای کار بیاید و یک پویش ملی هم ضمیمه کار شود شاهد یک موج آفرینی خوب در سطح ملی و بین‌المللی خواهیم بود.

لینک کوتاه این صفحه: https://nedayeghom.ir/vm1a

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین بررسی کنید
نزدیک
دکمه بازگشت به بالا