فرهنگ و هنر

توسعه زیارت آورده قابل توجهی برای قم خواهد داشت

 معاون هماهنگی امور زائرین استانداری قم:

معاون هماهنگی امور زائرین استانداری قم گفت: با مدیریت نسبی بیماری کرونا پیش‌بینی می‌شود در اربعین امسال شاهد حضور میلیونی زائران پاکستانی، افغانستانی و همچنین مردم شهرهای مختلف کشور در قم در مسیر رفت و برگشت به کشور عراق باشیم.

به گزارش ندای قم به نقل از ایرنا ،ابوالقاسم مقیمی روز شنبه در جلسه شورای اداری در سالن کرامت استانداری قم،  با بیان اینکه توسعه امر زیارت آورده قابل توجهی در معیشت و اقتصاد استان برجا خواهد گذاشت، ابراز داشت: یکی از پیش زمینه های مهم در توسعه فرهنگ زیارت در قم، پای کار بودن تمام دستگاه های اجرایی و خدماتی است.

معاون هماهنگی امور زائرین استانداری قم ادامه داد: طبق نظر و درخواست مجموعه مدیریت استان، از این پس فرمانده میدان و مسوولیت هماهنگی مباحث مربوط به استقبال و توسعه فرهنگ زیارت به فرماندار قم سپرده شده است.

مقیمی تصریح کرد: حضور پررنگ زائران ایرانی و غیرایرانی بعد از دوران کرونا در قم شتاب پرسرعتی دارد که این مساله ضرورت آماده سازی زیرساخت های زیارتی و مسافرتی مانند ناوگان عمومی، مراکز اقامتی و تابلوهای راهنمای چندزبانه مسیر را دو چندان کرده است.

وی اظهار داشت: هم اکنون خیابان انقلاب بعنوان یکی از محورهای مهم در تجمع زائران خارجی از نظر انتظامی وضعیت مطلوبی ندارد و لازم است تا حضور کمیته انتظامی ستاد اربعین در این خیابان پررنگ تر شود.

مقیمی تاکید کرد: دستگاه های اجرایی و خدماتی باید همکاری و همراهی بیشتری با ستاد مردمی اربعین داشته باشد؛ شهرداری به تنهایی توانایی آذین بندی و متناسب سازی شهری را ندارد و لازم است تا تمام ادارات و دستگاه ها با تشکیل ستاد اربعین نسبت به آذین بندی ساختمان محل خدمت خود اقدام نمایند.

معاون هماهنگی امور زائرین استانداری قم افزود: شعار مشترک اربعین امسال در ایران و عراق بصورت هماهنگ با عنوان «انا من الحسین» انتخاب شده است.

لینک کوتاه این صفحه: https://nedayeghom.ir/80ig

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین بررسی کنید
نزدیک
دکمه بازگشت به بالا