فرهنگ و هنر

تهیه ۶۰ فیلم و ۵۰ عنوان کتاب در ستاد کنگره ملی شهدای استان قم

رئیس ستاد کنگره ملی شهدای استان قم خبر داد؛

رئیس ستاد کنگره ملی شهدای استان قم، ساخت ۶۰ فیلم و مستند و نیز انتشار ۵۰ عنوان کتاب در خصوص شهدای استان قم را از جمله برنامه های این ستاد برشمرد.

به گزارش ندای قم ،علی اکبر خوش گفتار مقدم عصر چهارشنبه در نشست خبری سومین آئین بزرگداشت ۵۶۵ شهید ارتش جمهوری اسلامی ایران در استان قم که در محل باغ موزه انقلاب و دفاع مقدس قم برگزار شد اظهار داشت: به جهت اینکه در استان قم ارتش یگان مستقل و مستقری نداشته است شاهد بودیم که در سال‌های پس از دفاع مقدس شهدای ارتش استان که ۵۶۵ شهید هستند کمتر شناسانده شوند.

رئیس ستاد کنگره ملی شهدای استان قم بیان داشت: در نشست‌هایی که با فرمانده هان ارتش جمهوری اسلامی ایران داشته‌ایم مقرر شد دفتر جذب ارتش در استان قم راه اندازی و با هماهنگی‌هایی که در این راستا ایجاد می‌شود این گونه فعالیت‌های فرهنگی گسترده‌تر خواهد شد.

خوش گفتار مقدم ابراز داشت: ۶۰ فیلم و مستند در ستاد برگزاری کنگره ملی شهدای استان قم در دست تولید است که همه نیروهای مسلح از جمله ارتش جمهوری اسلامی ایران را شامل می‌شود.

وی ابراز داشت: ارتش در دوران دفاع مقدس نقش بسیار کلیدی و ویژه ای داشت و هیچ عملیاتی نبوده که نیروی زمینی ارتش در آن حضور نداشته باشد و از سویی دیگر نیروهای هوانیروز ارتش نیز در دوران دفاع مقدس نیروهای بسیج و سپاه را پوشش می‌دادند و تلاش شده تا در ساخت مستندهای دفاع مقدس و شهدا، تلاش‌های ارتش نیز منعکس و به تصویر کشیده شود.

رئیس ستاد کنگره ملی شهدای استان قم افزود: ۲۹ تیرماه یادواره شهدای نیروی زمینی در مدرسه علمیه امام خمینی (ره) در قم برگزار می‌شود و از شهروندان قمی می‌خواهیم تا در این یادواره شهدا حضور داشته باشند.

خوش گفتار مقدم عنوان داشت: در ستاد کنگره ملی شهدای استان قم در کنار همه مؤسسات خصوصی اقداماتی برای تهیه و تدوین کتاب‌های دفاع مقدسی انجام داده‌ایم.

وی افزود: ستاد ملی کنگره شهدای استان قم ۵۰ عنوان کتاب را به انتشارات جمکران سفارش داده که “معبر زیرزمینی” نام اولین کتابی است که منتشر شده که بخشی از آن مربوط به تلاش‌های رزمندگان ارتش می‌باشد.

رئیس ستاد کنگره ملی شهدای استان قم با بیان اینکه از تمام خانواده‌های معظم شهدای ارتش در استان قم بازدید به عمل خواهد آمد افزود: نیروهای پنج گانه ارتش جمهوری اسلامی نیز مقرر شد تا کتاب جداگانه ای برای شهدای خود آماده کنند.

خوش گفتار مقدم عنوان داشت: کتاب‌هایی که در حال تدوین است اغلب ظرفیت ساخت فیلم سینمایی را هم دارند و از اینجا اعلام می‌کنیم هر فردی که در زمینه ساخت فیلم و یا نگارش فیلمنامه توانمندی لازم را دارد کلیه امکانات مورد نیاز در اختیار وی قرار خواهد گرفت.

لینک کوتاه این صفحه: https://nedayeghom.ir/0osq

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین بررسی کنید
نزدیک
دکمه بازگشت به بالا