فرهنگ و هنر

بیش از ۵۸۶ هزار زائر اربعین در قم اسکان یافتند

معاون استاندار قم:

معاون فرهنگی،‌ اجتماعی و زیارت استانداری قم از اسکان ۵۸۶ هزار و ۳۷۰ زائر اربعین در ایام طرح اربعین (از تاریخ ۱۴۰۲/۰۵/۲۷ تا ۱۴۰۲/۰۷/۰۲) در این استان خبر داد.

به گزارش ندای قم، ابوالقاسم مقیمی در گفت و گویی اظهار داشت: از این تعداد ۶۴ هزار و ۴۷۵ زائر داخلی و خارجی در محل‌های اقامتی تحت نظر اماکن (تخت های رسمی) اسکان یافتند.

وی ادامه داد: در همین مدت ۱۳۴ هزار و ۸۴۰ نفر نیز در اماکن زیر نظر ستاد مردمی اربعین پذیرش شدند.

وی ابراز داشت: از ۲۷ مرداد ماه تا پایان روز دوم مهرماه جاری، ۲۰ هزار نفر در خیریه خیابان ایستگاه قم و ۷۹ هزار و ۲۲۰ نفر در حرم مطهر حضرت معصومه(س) اسکان یافتند.

معاون استاندار قم با اشاره به آمار اسکان زائران ایام اربعین در مدت ذکر شده در مسجد مقدس جمکران نیز گفت: ۴۳ هزار و۴۸۱ زائر ایرانی و ۱۴ هزار و ۸۰۱ زائر خارجی در این مکان مقدس پذیرش شدند.

وی افزود: حدود ۱۷۳هزار و ۴۱۲ زائر نیز در پارک‌ها و بوستان‌ها اسکان یافتند و ۹ هزار و ۸۰۰ نفر در موکب ایجاد شده در بخش سلفچگان قم اسکان داشتند.

مقیمی همچنین از اسکان در مراکز آموزشی استان قم نیز خبر داد و گفت: طی این مدت ۴۸ هزار و ۳۴۱ نفر در اماکن تعیین شده برای اسکان آموزش و پرورش قم پذیرش شدند.

معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری قم پیشتر در گفت و گو با ایرنا اظهار کرده بود: نزدیک به ۴۵ روز است خدمات ستاد اربعین قم در حال انجام است و تا ۱۰ ربیع الاول(چهارم مهرماه) که زائران پاکستانی به این شهر تردد می‌کنند، این خدمات دهی ادامه پیدا خواهد کرد.

لینک کوتاه این صفحه: https://nedayeghom.ir/xcro

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین بررسی کنید
نزدیک
دکمه بازگشت به بالا