فرهنگ و هنرویژه

برگزیدگان مرحله استانی مسابقات قرآن در قم تجلیل شدند

با حضور مسئولان استانی و ملی ؛

ندای قم/محسن عبداللهی؛ در آیین اختتامیه مرحله استانی چهل و پنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در قم، از نفرات برگزیده رشته‌های مختلف تجلیل شد.

به گزارش ندای قم  ، آیین اختتامیه مرحله استانی چهل و پنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم، شنبه شب در سالن همایش‌های مجتمع فرهنگی امامزاده سید علی(ع) برگزار شد.

مدیرکل اوقاف استان قم:

جای مقاله‌نویسی در مسابقات قرآنی خالی است

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم در این مراسم  گفت: باید مسابقاتی در مقاله نویسی درباره معارف قرآنی ایجاد شود تا اصحاب قرآنی ما پژوهشگر و نویسنده زبردستی در معارف دینی شوند.

حجت الاسلام عباس اسکندری بیان کرد: قرآن یک دریای عمیق و مواجی است که اگر انسان شناگر خوبی نباشد، ممکن است غرق شود؛ لذا باید با احتیاط وارد مباحث قرآنی شد.
وی افزود: آنچه که امروز به واسطه قرآن در اختیار داریم، به واسطه سینه وسیع و روح بلند پیامبر گرامی اسلام و عطرت طاهره آن حضرت است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم تاکید کرد: اگر کسی می خواهد به یک زندگی با ثبات، استوار و مطمئن دست یابد، قرآن راه آن را نشان داده است؛ کسانی که در زندگی سرگردان هستند و نمی دانند چه کنند و گاهی از این شاخه به آن شاخه و از این راه به آن راه حیران هستند، از قرآن دور هستند.
اسکندری یادآور شد: مسابقات قرانی نقطه امید قرآنی هاست، اما ما نباید در مسابقات بر اتفاقات گذشته پافشاری کنیم؛ ما باید در مسابقات اهل نوآوری و شکوفایی باشیم و این نه فقط در بحث قرآنی، بلکه در تمام موضوعات اجتماعی صادق است و اگر جامعه در مسیر خلاقیت و رشد حرکت نکند، مفید نخواهد بود؛ ما می خواهیم زمینه ساز ظهور باشم و برای این امر نوآوری بسیار ضروری است.
وی ادامه داد: ما باید از نظر معرفتی به نقطه ای برسیم که در برابر تمام اندیشه هایی که در عالم وجود دارد، کم و کاستی نداشته باشیم؛ ما باید معارف قرآنی و اهلبیتی خود را به رخ جهانیان بکشیم و در بحث قرآن تحول ایجاد کنیم.

مسابقات قرآنی در بالاترین کیفیت ممکن برگزار شود

رییس مرکز قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه  نیز در این مراسم گفت: ما تا رسیدن به نقطه ایده آل فاصله داریم و هر چه برای قرآن کار کنیم کم است و این اعتقاد قلبی ما است و در تمامی مسابقات در تمام ابعاد تلاش این است که کیفیت کار در بالاترین سطح ممکن باشد.

حمید مجیدی افزود: استان قم همانطور که در ارزیابی های سالانه ما جزو چند استان برتر است، در میدان هم همین گونه است.
وی افزود: یک جمله خطاب به شرکت کنندگان در مسابقات می گویم و آن این است که اگر مشخص کنیم که نیت ما از مسابقه چیست، بهترین کیفیت اجرا را خواهیم داشت.
رئیس مرکز قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه خاطرنشان کرد: من به چشم دیده ام که افرادی در ردیف نخست مسابقات می نشستند و برای موفقیت رقبای خود در مسابقات قرآنی آیت الکرسی می خواندند؛ در اتفاق دیگری یکی از شرکت کنندگان بعد از مسابقه با من تماس گرفت و گفت حس می کنم که داور مسابقات یک غلط را از من نگرفتند؛ این روحیه در مسابقات قرآنی بسیار آموزنده است.

سطح داوری مسابقات قرآنی قم مطلوب است

حیدر کسمایی نیز در این مراسم با بیان اینکه نسل جدید داوران و کلاس‌هایی که برای آنان برگزار شد بسیار ستودنی است،گفت: در حال حاضر سطح داوری قم بسیار مطلوب است اما نیاز به تلاش وجود دارد.

نماینده هیات داوران در چهل و پنجمین دوره مسابقات قرآن کریم گفت : کار خوبی که در سال های اخیر در عرصه قرآنی استان انجام شد، به روز کردن اساتید بود.

نماینده هیات داوران در چهل و پنجمین دوره مسابقات قرآن کریم بیان کرد: افرادی که در مسابقات قرآنی شرکت می کنند، لازم است آیین نامه را به درستی بخوانند و بدانند که در آن رشته از آن ها چه کارهایی خواسته شده است.
کسمایی خاطرنشان کرد: درخواستی که ما از مسئولین استان داریم این است که برای متسابقین قرآنی امتیازاتی لحاظ شود چرا که باعث انگیزه افراد قرآنی می شود.
وی ادامه داد: کارگاه های عملی برای حضور اصحاب قرآنی استان کاری مهم است که لازم است راه بیفتد.

بر اساس این گزارش: دراین مراسم که مجیدی مهر مدیر امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه، حجت‌الاسلام والمسلمین اسکندری مدیرکل اوقاف قم، مدیران و معاونان اوقاف استان، داوران برجسته قرآنی کشور و قم، متسابقین و اقشار مختلف مردم و همچنین جمعی از مسئولان استانی و شهری، حضور داشتند، با اهدای لوح و جوایزی، از نفرات برگزیده در رشته‌های مختلف تجلیل شد.

بر این اساس و در بخش خواهران؛ در رشته حفظ پنج جزء، اعظم رنجبر کریمی، سمیه زارع و فاطمه تقی‌نسب، در رشته حفظ ۱۰ جزء، طیبه معماریان، فاطمه طبسی و فاطمه عصارپور، در رشته حفظ ۲۰ جزء، زهرا خلیلی، فاطمه پیروی سنگری و اعظم صادقی ورجانی و در رشته حفظ کل، زینب امین‌پور، فاطمه دلیری و مهدیه شکوری رتبه‌های اول تا سوم را به خود اختصاص دادند.

فاطمه سادات سیدی، مرضیه انصاری و فاطمه قرائی در رشته قرائت ترتیل و طیبه صبوری، زینب مقدم و زهرا دوازده امامی هم در رشته قرائت تحقیق، حائز رتبه‌های نخست تا سوم این دوره از مسابقات شدند.

در بخش برادران و در رشته حفظ پنج جزء، مهدی تقی‌نسب و روح‌الله شاکری، در رشته حفظ ۱۰ جزء، محمد باقر شرعیات، محمد حسین حبیبی و امین صفری، در رشته حفظ ۲۰ جزء، حمیدرضا صافی، سید قاسم امیدیان و محمدعلی کشاورز و در رشته حفظ کل، سید علی حسینی، احمد معتمدی و سجاد وفایی به عنوان صاحبان رتبه‌های برتر معرفی شدند.

در همین بخش و در رشته ترتیل‌خوانی، محمد خلف‌زاده، مهدی علم‌خواه و حسین کرمی حائز رتبه‌های اول تا سوم شدند و سجاد پروینی‌زاده، هادی خانی و محمد اسماعیل خورشیدی هم به عناوین نخست تا سوم رشته قرائت تحقیق دست یافتند.

گفتنی است: داوری مرحله استانی مسابقات سراسری قرآن کریم در استان قم را آقایان کسمایی به عنوان مسئول هیئت داوران، علی اصغر شعاعی و حاج علی علیزاده و خانم‌ها عزت‌پژوه، ادیب‌زاده، سعیده احمدی، فاطمه علی عسکری، اعظم سادات بنی فاطمی، نرگس گل‌محمدی، زینب مروّج، سیده طاهره میرغیاثی و خدیجه دیاری بیدگلی بر عهده داشتند.

لینک کوتاه این صفحه: https://nedayeghom.ir/eneu

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین بررسی کنید
نزدیک
دکمه بازگشت به بالا